gardeshban.ir

وادی دربات یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین وادی ها در شهر ظفار در جنوب کشور عمان است و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید.
کد خبر: ۵۲۷۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
در میان کوه های باشکوه، آب های شفاف و نیل گون و نخلستان های حیرت انگیز، وادی ها یکی دیگر از جذابیت های شگفت انگیز در عمان اند که هم چون بهشتی زیبا مناطق بسیاری را در این کشور در بر می گیرند. گردشگران زیادی برای گشت‌و‌گذار در تمام طول سال، به‌خصوص روزهای پایانی هفته، به این منطقه می‌آیند.

وادی دربات؛ پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه عمان+ عکس

وادی دربات یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین وادی ها در شهر ظفار در جنوب کشور عمان است و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید تا زیبایی های منحصر به فرد این طبیعت زیبا را به رخ بکشد.

هر ساله در فصل خریف (فصل باران های موسمی) از ماه جولای تا سپتامبر (اواسط تیر تا اواسط شهریور) آب های وادی از میان تپه ها عبور می نماید و از کوه ها سرازیر می گردد و گاهی اوقات آبشارهایی زیبا به ارتفاع 30 متر ایجاد می گردد. وادی دربات یکی از جاذبه های دیدنی منطقه است و مکانی بهشتی برای فرار از زندگی روزمره و هیاهوی شهری برای همه دوست داران طبیعت است.

وادی دربات، نزدیک طاقه است و تقریباً 65 کیلومتر با صلاله فاصله دارد. قایق سواری‌های این ناحیه در فصل بارندگی، یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های این وادی به شمار می‎رود. می‌توانید سوار قایق‌های پدالی یا سرعتی شوید و به ماهی‌ها غذا بدهید و در عین حال، چشم‌انداز بی‌نظیر اطرافتان را نیز تماشا کنید.

وادی دربات؛ پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه عمان+ عکس

دربات یک پارک طبیعی است که شامل آبشارها ، دریاچه ها ، کوهها و غارها ، و همچنین حیوانات وحشی و مناطق سبز بسیار حاصلخیز است.در این منطقه علاوه بر ده ها آبشار دائمی یک آبشار فصلی به ارتفاع 100 متر وجود دارد که هر بار پس از باران شدید جاری می شود.

رودخانه دربات بین تپه ها و فلات ها می پیچد تا به دریای عرب سرازیر می شود. در دربات ، آبهای دره که از کوه ها پایین می آیند ، تبدیل به آبشارهایی می شوند که از ارتفاع ده ها متری به مف رودخانه سقوط می کنند.

در این دره با طبیعتی بکر و پوشش گیاهی متراکم ، علاوه بر چشمه طبیعی و تعدادی غار نیز وجود دارد. غالب این غارها دالان هایی پر آب هستند که آب رودخانه دربات را تامین می کنند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل تابستان و از ابتدای جولای تا پایان سپتامبر هر سال است.


وادی دربات؛ پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه عمان+ عکس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار