gardeshban.ir

کابلر هلو یکی از انواع دسرهای محبوب انگلیسی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود.
کد خبر: ۵۳۲۸۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :



کابلر هلو یکی از انواع دسرهای محبوب انگلیسی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود

مواد لازم برای ۴ نفر

هلو۵ عدد
شکر⅓ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه
۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای مایه کابلر
کره½ پیمانه
آرد۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه کابلر هلو 

مرحله اول

برای تهیه کابلر هلو خوشمزه ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه هلو ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم و به صورت نواری برش می زنیم.
 
مرحله دوم

حالا برش های هلو را درون یک تابه مناسب می ریزیم و شکر را به همراه پودر دارچین و آب لیمو ترش تازه به برش های هلو اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم ذرات شکر ذوب شود.
 
مرحله سوم

بای تهیه مایه کایلر کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کره به طور کامل ذوب شود، به صورتی که داغ نشود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک کاسه جادار و بزرگ می ریزیم.
 
مرحله چهارم

حالا شیر را به همراه شکر، بکینگ پودر، نمک و تخم مرغ به آرد اضافه می کنیم و با همزن دستی به آرامی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه کره ذوب شده را درون یک ظرف پیرکس مربعی شکل می ریزیم.
 
مرحله پنجم

در این مرحله مایه دسر را بدون هم زدن روی کره می ریزیم، سپس به آرامی برش های هلو را روی مایه قرار می دهیم. در ادامه ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کابلر هلو به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این مدت زمانی که روی کابلر طلایی و خوشرنگ شد ظرف را از فر خارج می کنیم، سپس کابلر هلو را از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کابلر هلو را به همراه بستنی سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار