gardeshban.ir

یک سکه تاریخی متعلق به دوران یکی از پادشاهان مشهور «وایکینگ‌ها» در مکانی خارج از اسکاندیناوی کشف شد.
کد خبر: ۵۴۰۱۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :



فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه نقره تاریخی کشف کرده است که بر روی آن نام یکی از پادشاهان مشهور وایکینگ ضرب شده است. این سکه تاریخی پس از گذشت حدود ۱۰۰۰ سال در جنوب مجارستان کشف شده است.

باستان‌شناسان نمی‌توانند توضیح دهند این سکه تاریخی دقیقا به چه علتی از مجارستان سر در آورده است. ممکن است این سکه نقره توسط درباریان یک پادشاه مجارستانی به این مکان منتقل شده باشد.

این سکه تاریخی نروژی، با اینکه با استفاده از نقره ساخته شده است در زمان تولید سکه چندان ارزشمندی محسوب نمی‌شد و ارزش آن معادل ۲۰ دلار امروزی بوده است.

به گفته یک باستان‌شناس، ارزش این سکه برای تامین غذای یک روز یک خانواده کافی بوده است.

فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب این سکه نقره را اوایل سال جاری در یکی از محوطه‌های باستان‌شناسی مجارستان کشف کرد و آن را به یک باستان‌شناس تحویل داد.

 این سکه چندان سالم نیست، اما هنوز ویژگی‌های یک سکه نروژی را دارد که در فاصله ۱۰۴۶ تا ۱۰۶۶ میلادی برای «هارالد هاردرادا» ضرب شده است.

بر روی یک سمت این سکه عبارت «هارالد، پادشاه نروژ» ضرب شده است و بر روی سمت دیگر آن یک صلیب نقش بسته است.

«هارالد هاردرادا»‌ پسر یک رئیس قبیله نروژی و برادر ناتنی «اولاف دوم» پادشاه نروژی بود. او در پایان «عصر وایکینگ»‌ زندگی می‌کرد و به عنوان آخرین پادشاه جنگاور بزرگ وایکینگ شناخته می‌شود.

بر اساس روایات قدیمی، «هارالد» در سال ۱۰۳۰ میلادی به همراه برادرش «اولاف» علیه نیروهای متشکل از شورشیان نروژی و دانمارکی‌ها جنگید و در نهایت «اولاف» مغلوب و کشته شد. «هارالد»‌ پس از این جنگ نخست به روسیه و سپس به امپراتوری بیزانس گریخت.

او در سال ۱۰۴۵ به نروژ بازگشت و به همراه برادرزاده‌اش بر نروژ حکومت کرد. زمانی که برادرزاده‌اش در نبرد علیه دانمارک در سال ۱۰۴۷ میلادی کشته شد، «هارالد»‌ به تنهایی بر نروژ پادشاهی کرد. او سال‌های زیادی برای تصرف تاج و تخت دانمارک تلاش کرد و در سال ۱۰۶۶ تلاش کرد انگلستان را فتح کند اما در سال ۱۰۶۶ در نبردی در شمال انگلستان کشته شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار