gardeshban.ir

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در مسجدسلیمان با معافیت‌های تشویقی دولت باعث افزایش جذابیت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۰۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱-1401 September 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در مسجدسلیمان با تاسیس منطقه ویژه اقتصادی



محسن حیدری در خصوص هدف از سفر خود به خوزستان اظهار کرد: به دعوت نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی همراه با هیاتی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی برای بازدید از موقعیت جانمایی طرح منطقه ویژه اقتصادی مسجدسلیمان به این استان سفر کردیم.

او گفت: ضمن بازدید از محل پروژه، زمان‌بندی اجرایی تکمیل پرونده تخصصی و استعلام های فنی پروژه را داشتیم؛ همچنین موانعی که برای تشکیل پرونده بود را با حضور همکاران اعزامی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، نماینده مجلس و نماینده معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بررسی کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افزود: امیدوارم با هماهنگی بین دستگاهی خوبی که در استان خوزستان مشاهده شده مراحل تشکیل پرونده فنی - تخصصی این پروژه در استان به زودی به پایان رسیده و بعد هم به تهران ارسال شود تا بتوانیم موضوع را در دستور کار اولین جلسه شورای عالی مناطق آزاد قرار دهیم.

حیدری بیان کرد: با تصویب و راه‌اندازی این منطقه ویژه شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در این منطقه خواهیم شد به شکلی که منطقه شمال خوزستان از شاخص‌های رفاهی و اقتصادی بهتری برخوردار شده و مشکل های اقتصادی کمتری داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در پایان اضافه کرد: تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در مسجدسلیمان با معافیت‌های تشویقی دولت باعث افزایش جذابیت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری در این منطقه خواهد شد، با این اقدام شاهد جهش در رشد صنعتی منطقه خواهیم شد.

لازم به یادآوری است که شهرستان مسجدسلیمان یکی از شهرستان های شمال خوزستان که پس از عملیات استخراج صنعتی نفت در سال ۱۹۰۸ با حفر چاه شماره یک، به تدریج در اطراف این میدان نفتی شکل گرفت. اغلب مردم این شهر از بختیاری هستند.

از دیدنی‌های این شهر می‌توان به اولین چاه نفتی در خاورمیانه، دامنه کوه آسماری، تفرجگاه تمبی، آتشکده سرمسجد و پرستشگاه برد نشانده که بزرگ‌ترین معبد روباز هخامنشی در ایران و جهان است، اشاره کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار