gardeshban.ir

دومین خورش پرطرفدار و محبوب استان یزد خورش به آلو است. این خورش که با لپه، مغز ران گوسفند، به و آلو طبخ می‌شود، طعم بسیار ملسی دارد.
کد خبر: ۵۶۵۶۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱-1401 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :




دومین خورش پرطرفدار و محبوب استان یزد خورش به آلو است. این خورش که با لپه، مغز ران گوسفند، به و آلو طبخ می‌شود، طعم بسیار ملسی دارد که علاوه بر یزدی ها باب میل بسیاری مسافران این استان است. این خورش بیشتر در فصل پاییز طبخ می شود اما اغلب یزدی ها با فریز کردن میوه به آن را در سایر فصول سال نیز طبخ می کنند.

مواد اولیه

به   ۳۵۰ گرم
گوشت خورشتی   ۵۰۰ گرم
آلو خورشتی   ۲۰۰ گرم
پیاز   ۲ عدد
لپه  ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی   یک قاشق غذاخوری
زعفران ساییده   نصف قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه، شکر به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول

برای شروع کار، ابتدا در قابلمه کمی روغن ریخته و اجازه می‌دهیم تا داغ شود. سپس، پیازهای خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم. بعد از طلایی شدن رنگ پیازها، گوشت را داخل قابلمه ریخته و کاملاٌ سرخش می‌کنیم. در این زمان می‌توانید کمی شعله اجاق را زیاد کنید تا گوشت سریع‌تر سرخ شود.

مرحله دوم

لپه را که از قبل شسته و آبش کشیده شده را به بقیه مواد اضافه می‌کنیم. در این مرحله، لپه را کمی تفت می‌دهیم تا خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم

بعد از گذشت چند دقیقه، نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه‌فرنگی را به مواد زده و کاملاٌ با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. در انتها کمی آب داخل خورشت ریخته و می‌گذاریم تا تا نیم‌پز شود.

مرحله چهارم

بعد از مدت کوتاهی، آلوهایی که از قبل خیس کرده‌ایم را به همراه آب آن داخل خورشت می‌ریزیم.

مرحله پنجم

به ها را پوست گرفته و بعد از جدا کردن هسته‌ها، در اندازه‌های متوسط خردشان کرده و کمی در روغن تف می‌دهیم. سپس به همراه زعفران و شکر به خورشتمان اضافه می‌کنیم.

مرحله آخر

وقتی خورش جا افتاد آن را با برنج ایرانی سرو می کنیم. اگر می خواهید طعم غذایتان متفاوت تر شود این خورش را در کنار زرشک پلو سرو کنید.نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار