gardeshban.ir

با نزدیک شدن به تابستان و شروع فصل گردشگری، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از سفرهایی که رفته‌اند به اشتراک می‌گذارند. اما آیا شما تا به حال به جایی رفته‌اید که استفاده از گوشی همراه و شبکه‌های اجتماعی ممنوع باشد؟
کد خبر: ۵۸۸۲۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۲-1402 April 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
اولکو-تامیو؛ اولین جزیره بدون گوشی‌ هوشمند/ با سفر به این‌جا موبایل‌ خودتان را خاموش کنید


اگرچه مقاومت در برابر ایمیل‌های کاری و به روز رسانی شبکه‌های اجتماعی در طول تعطیلات برای برخی دشوار است، اما جزیره «اولکو-تامیو» در فنلاند از بازدیدکنندگان می‌خواهد که تلفن‌های همراه و وسایل ارتباطی خود را کنار بگذارند و از طبیعت لذت ببرند.

جزیره «اولکو-تامیو» ادعا می‌کند که اولین جزیره توریستی بدون تلفن همراه در جهان است. این جزیره کوچک در شرق خلیج فنلاند و جنوب این کشور واقع شده است، جایی که شش سال متوالی عنوان «شادترین کشور جهان» را به خود اختصاص داده است.

ماتس سلین، کارشناس گردشگری جزیره گفت: «جزیره اولکو-تامیو تابستان امسال منطقه‌ای بدون تلفن خواهد بود. ما از مسافران می‌خواهیم دستگاه‌های ارتباطی هوشمند خود را خاموش کنند و از جزیره لذت ببرند.»

اولکو-تامیو، یکی از ۴۱ پارک ملی فنلاند و خالی از سکنه است. اما پرندگان و گیاهان کمیابی در آنجا وجود دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیرهای پیاده‌روی این پرندگان و طبیعت جزیره را تماشا کنند.

شرکت در این مراسم «سم‌زدایی دیجیتال» کاری داوطلبانه است. البته که جزیره شبکه تلفن فعال دارد و وسوسه استفاده از وسایل هوشمند با مسافران باقی خواهد ماند.

با این حال، شرکت «پارک و جزیره فنلاند»، شرکتی که مدیریت این جزیره را بر عهده دارد امیدوار است این کمپین با استقبال مواجه شود.

ساری کاسترن، روانشناس و مدیر تحقیقات موسسه بهداشت و رفاه فنلاند در بیانیه‌ای گفت: «خاموش کردن تلفن، کاوش در طبیعت و ملاقات چهره به چهره با مردم، روحیه و سلامتی شما را افزایش می‌دهد.»

بازدیدکنندگان این جزیره می‌توانند شب‌های خود را بدون تلفن همراه در جزیره در چادرها یا کابین‌هایی که توسط شرکت «پارک و جزیره فنلاند» کار گذاشته شده، بگذرانند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار