gardeshban.ir

گزارش/
با وجود اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری برای ساماندهی پروازها در فصل تابستان، به‌دلیل پیشی گرفتن تقاضا به عرضه، بعضا مشاهده میشود که در مسیرهای پرتردد، مسافران با کمبود بلیت مواجه هستند.
کد خبر: ۵۸۸۳۸
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ تير ۱۴۰۲-1402 April 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
باز هم تابستان و کمبود بلیت هواپیما!


فصل تابستان در حالی آغاز شده که در برخی از مسیرهای پروازی، بلیتی برای خرید مسافران وجود ندارد؛ البته این موضوع داستان هر ساله و با انجام سفرهای تابستانی است؛ تقاضا برای بلیت هواپیما زیاد است و عرضه کم.

در این خصوص محمد محمدبخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- درباره علت کمبود بلیت در برخی از مسیرهای پرتردد توضیح داد: در حال حاضر در فصل تابستان هستیم و حجم پروازهایی که مورد درخواست است، افزایش یافته و البته عرضه‌ ما هم نسبت به سال‌ها و ماه‌های قبل نه تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده است؛ با وجود این با توجه به پروازهای داخلی و خارجی که وجود دارد، درخواست مردم چند برابر ظرفیت ماست و تا زمانی که ناوگان به ظرفیت مورد نظر نرسد، در این ایام همیشه با کمبود مواجه هستیم.

محمدی‌بخش همچنین اعتقاد دارد که نسبت عرضه به تقاضا در ناوگان هوایی، یک به هشت است؛ اگرچه او وعده داده که تا پایان سال ۱۴۰۲، افزایش ناوگان هوایی کشور تا ۲۵۰ فروند هم افزایش یابد؛ این در حالی است که طبق آخرین اظهارات مسئولان صنعت هوایی کشور، با وجود نیاز به ۵۵۰ هواپیما، امروز حدود ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم.

پیش از این هم حسن خوشخو به ایسنا گفته بود: قیمت بلیت هواپیما خیلی زیاد نیست و به همین خاطر تقاضا برای سفر هوایی وجود دارد و این موضوع به‌خصوص در تعطیلات تابستانی مضاعف می‌شود. برنامه‌ ما این است که بتوانیم به‌نحوی نیازها را پاسخ دهیم؛ البته باید توجه داشته باشیم که در تابستان چند برنامه‌ریزی دیگر از جمله سفرهای حج و اربعین را هم خواهیم داشت که به حجم تقاضای ما اضافه می‌کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار