gardeshban.ir

پارک جنگلی خشکه‌داران در کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده و تنها ۱۲۰ متر با در یا فاصله دارد.
کد خبر: ۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲-1402 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک جنگلی خشکه‌داران در کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده و تنها ۱۲۰ متر با در یا فاصله دارد. این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده های اکو سیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی دو میلیون و ششصد هزار متر مربع  مساحت به شمار می‌رود.

پارک جنگلی خشکه داران


این پارک ملی با مساحتی بالغ بر ۲۶۰ هکتار یکی از دیدنی ترین و پرطرفدارترین جاذبه های توریستی در شمال ایران می باشد که هرساله با ورود انبوهی از مسافران به این منطقه شاهد محبوبیت بسیار منطقه خشکه داران در میان مسافران و گردشگران می باشیم.




در این منطقه همچنین شاهد یک موزه تاریخی طبیعی خواهید بود که در آن تاکسیدرمی حیوانات وحشی به نمایش عموم مسافران قرار داده شده و این موزه همواره مورد استقبال توریست ها و دانش پژوهان واقع می باشد. گونه‌های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن می زیستند و در حال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابی‌ها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک است.

پارک جنگلی خشکه داران


بهترین فصل سفر

از نکات قابل توجه در این خصوص می توان گفت قبل از مراجعه و حضور در پارک جنگلی خشکه داران بایستی با اداره محیط زیست این مکان هماهنگی های لازم را داشته باشید. گردشگران و مسافران می توانند با سفر به این منطقه در فصل تابستان یکی از سفرهای بی نظیر و فراموش نشدنی خود را به شمال ایران داشته باشند هم چنین سفر در فصل پاییز به خشکه داران با توجه به خنک شدن آب و هوای این منطقه و تغییر رنگ پوشش گیاهی و برگ های درختان جنگل خشکه داران، تصویر بسیار زیبا و رویایی را پیش روی خود مشاهده خواهید نمود از این رو افرادی که علاقه مند فصل پاییز و تغییرات موجود در طبیعت هستند می توانند با در اولویت قرار دادن این ایام از سال با حضور در این منطقه در کنار دوستان و خانواده خود سفری پر از هیجان و لذت را سپری کنند.




امکانات

پارک جنگلی خشکه داران با در اختیار داشتن امکانات و خدمات رفاهی سفری با کیفیت بی نظیر را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می آورد از جمله امکانات ارائه شده در این منطقه می توان به سرویس بهداشتی، پوشش شبکه، رستوران، اقامتگاه و … اشاره نمود.

آدرس: استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار