gardeshban.ir

آلودگی هوا فقط یک مسئله مربوط به فضای باز نیست بلکه در خانه و محل کار شما نیز مشکل‌آفرین است.
کد خبر: ۵۹۰۵۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲-1402 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
مواظب تنفس در فضای بسته باشید

آلودگی هوای داخل خانه می‌تواند باعث بیماری‌های تنفسی، سرطان و نقص‌های شناختی شود و نحوه ساخت ساختمان‌ها می‌تواند بر نحوه حرکت هوا و نحوه انتشار بیماری‌های عفونی تأثیر بگذارد.

بیشتر افراد زمان زیادی را  داخل محیط‌هایی شبیه خانه می‌گذرانند و هوای داخل آن را تنفس می‌کنند اما واقعا چقدر از کیفیت هوای آن می‌دانند و چقدر اطمینان دارند که تنفس هوا در یک رستوران یا سالن بدنسازی آنان را بیمار نمی‌کند.

با گذشت ۳سال از همه‌گیری کووید، می‌دانیم که بیشتر انتقال کووید در داخل خانه، به‌ویژه در فضاهایی که تهویه مناسبی ندارند، اتفاق می‌افتد. بهبود هوای داخل خانه باعث کاهش شیوع کووید و کاهش بروز طیف وسیعی از مسائل بهداشتی ازجمله بیماری‌های تنفسی و مشکلات دیگر با پیامدهای عمده بر سلامت عمومی جهانی می‌شود.

امید این است که از بیماری کووید درس آموخته باشیم تا کیفیت هوای داخل خانه را بهبود ببخشیم، همان‌طور که همه‌گیری وبا در قرن نوزدهم سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب را متحول کرد. خبر خوب این است که این موضوع نیز در حال انجام است و یک انقلاب در هوای داخل ساختمان رخ می‌دهد.

در برخی از کشورها مانند بلژیک تمام فضاهای داخلی عمومی باید نمایش کیفیت هوا با دستگاه نمایشگر داشته باشند همچنین هلند نظارت بر دی اکسیدکربن در مدارس را اجباری کرده است.

راهکار دیگر نور فرابنفش است؛ نور فرابنفش میکروب‌کش از انرژی یووی برای از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها استفاده می‌کند و در سال ۱۹۴۱ مشخص شد که این راهکار موارد ابتلا به سرخک در مدارس را کاهش داده است به همین دلیل محققان بر این باورند که استفاده از این راهکار به‌عنوان موثرترین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین، ایمن‌ترین و در دسترس‌ترین مداخله برای ضدعفونی کردن هواست.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار