gardeshban.ir

رییس جمعیت هلال احمر با اعلام حضور بیش از ۴۰۰۰ پزشک از کشورمان برای خدمترسانی به زائران اربعین در عراق، در عین حال از ارسال حدود ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات به عراق با هدف پوشش این مراسم خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۴۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
خدمت‌رسانی ۴۰۰۰ پزشک ایرانی در اربعین امسال

دکتر پیرحسین کولیوند _ دبیر اجرایی سومین کنگره سلامت در اربعین در افتتاحیه این کنگره، گفت: این کنگره در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد و ما جلسات مختلفی با مسئولان کشور عراق داشتیم. این جلسات از مهرماه سال گذشته آغاز شد.  

وی افزود: سومین کنگره سلامت در اربعین یازدهم الی سیزدهم مردادماه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. در این رویداد ۵۰ مهمان از ۹ کشور حضور دارند. این افراد از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، ایرلند، پرتغال و... به صورت حضوری و مجازی سخنرانی خواهند داشت.  

او تاکید کرد: شرکت کنندگان در این کنگره ۲۵۵۰ نفر تخمین زده می‌شوند و ۱۵۰۰ پزشک و متخصص حوزه سلامت برای شرکت در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند. سخنرانان در ۳۵ پنل یافته‌های پژوهشی خود را در قالب ۲۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۵۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌کنند. امتیاز بازآموزی و فرهنگی وجود دارد و کنگره با هدف تقویت و هماهنگی بین بخشی برای ارائه خدمت سلامت در اربعین برگزار می‌شود.  

کولیوند گفت: ما پیغام هایی از صلیب سرخ جهانی و سایر سازمان‌های جهانی داشتیم که این یعنی ندای اربعین حسینی به گوش جهان رسیده است.  

وی افزود: تقویت دیپلماسی کشورهای اسلامی و شناسایی ظرفیت‌های موجود و تقویت مشارکت مردمی از اهداف این کنگره است. نباید به کنگره به عنوان یک برنامه موقت و چند روزه نگاه شود. بلکه حاصل آن در ابعاد بین‌المللی باید در بهره مندی امت اسلامی و جامعه بشری از دستاوردهای مدیریت سلامت در تجمعات عظیم دینی و اجتماعی کمک کند. این حرکت مقدس برای تقویت بنیه علمی و مستندسازی و ارائه توصیه‌های دانش محور که موجب ارتقای خدمت رسانی در اربعین شود مهم است.  

کولیوند اظهار کرد: امسال جامعه سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر و با پرچم ما در کشور عراق خدمات سلامت ارائه می‌دهد. بیش از ۴۰۰۰ پزشک در این ایام حضور دارند. بیش از ۳۰۰ یا ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات تدارک دیده شده و ۸۰ دستگاه آمولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات به عراق اعزام می‌شود و مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر در خاک عراق با همت وزیر کشور عراق اخذ شده است.  

او تاکید کرد: کنگره بعدی اربعین در شهر کربلا برگزار می‌شود تا آخرین هماهنگی‌ها صورت گیرد. درباره بیماری‌های شایع در اربعین و حوادث و سوانح این زمان باید صحبت و فکر شود و برای آنها برنامه ریزی کنیم. بهداشت، پرستاری، آموزش، پدافند غیرعامل و... بسیار مهم است 
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار