gardeshban.ir

ستاد اربعین تهران/
محسن نایبی جانشین ستاد اربعین استان تهران، اقدامات مجموعه استانداری تهران برای پیاده‌روی اربعین 1402 را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۹۲۶۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
گذرنامه موقت 5 روزه تحویل داده می‌شود/افرادی که گذرنامه دارند نیازی به دریافت گذرنامه زیارتی ندارند


محسن نایبی معاون استاندار و جانشین ستاد اربعین استان تهران در خصوص اقدامات مجموعه استانداری تهران برای پیاده‌روی اربعین 1402 اظهار کرد: اولین موضوعی که استانداری در ستاد مرکزی اربعین پیگیری می‌کند حمایت (یا معین بودن) استان ایلام برای برگزاری هرچه بهتر اربعین است که این کار در سنوات گذشته هم انجام شده است. 

وی گفت: خدمات استانداری تهران در قبال همیاری استان ایلام در بحث راه‌سازی، اسکان و سایر خدمات رفاهی خواهد بود که در این خصوص همکاری بسیار خوبی از جانب مجموعه معاونت فنی و عمرانی استان تهران به‌عنوان یکی از کمیته‌های ستاد اربعین در حال انجام است.

جانشین ستاد اربعین استان تهران با بیان اینکه پیگیری گذرنامه‌های زیارتی در قالب دفترچه 5 ساله یکی دیگر از اقدامات مورد پیگیری استانداری به علت گستردگی استان تهران است، ادامه داد: طبق هماهنگی با رئیس پلیس اداره گذرنامه، زائران عزیز می‌توانند به صورت غیرحضوری برای دریافت گذرنامه از طریق درگاه‌های معرفی شده(پلیس من) اقدام نمایند که این گذرنامه موقت در حدود 5 روز تحویل می‌شود.

نایبی با بیان اینکه تابحال حدود 120 هزار نفر از زائران از طریق غیرحضوری گذرنامه دریافت کرده‌اند، بیان کرد: هزینه دریافت گذرنامه زیارتی حدوداً نصف هزینه دریافت گذرنامه است؛ البته افرادی که گذرنامه دارند نیازی به دریافت گذرنامه زیارتی ندارند و می‌توانند از گذرنامه خود استفاده کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه سلامت و بهداشت زائران اربعین به‌عنوان یکی دیگر از موضوعات مهم در سومین کنگره بین المللی اربعین در حال پیگیری است، عنوان کرد: با توجه به گرمای حاکم، توجه ویژه به خدمات پزشکی در مواکب اعم از اتاق سرد، سایر راه‌های پیشگیری از گرمازدگی و آموزش‌های مورد نیاز در دستور کار هستند که در این رابطه تا روزهای آینده پیامک‌هایی در خصوص مسائل بهداشتی برای زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت نام انجام داده‌اند، ارسال می‌شود.

جانشین ستاد اربعین استان تهران با تاکید بر ثبت نام زائران در سامانه سماح ادامه داد: ثبت نام زائران در سامانه سماح فواید بسیاری اعم از بیمه زائران دارد و با آماری که این سامانه از وضعیت سفر زائران به صورت زمینی و هوایی و دریایی در اختیار ما خواهد گذاشت، می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل مسائل اربعین را انجام دهیم.

نایبی گفت: مجموعه استانداری تهران در شهر نجف در قالب موکب بسیار بزرگی به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد که این موکب در سال گذشته روزانه به حدود 8000 نفر زائر خدمت‌رسانی کرده است.

وی در خصوص محل این موکب بیان کرد: این موکب در صحن حضرت زهرا(س) در بخش پارکینگ طبقاتی قرار دارد و از تاریخ 27 مرداد تا 17 شهریور به زائران خدمات رفاهی اعم از تغذیه(صبحانه، ناهار و شام)، اسکان و خدمات بهداشتی ارائه خواهد کرد.

جانشین ستاد اربعین استان تهران با بیان اینکه کسانی که بدون برگه تردد از کشور خارج شوند ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوند، عنوان کرد: برای عبور مواکبی که قصد خدمت‌رسانی به زائران در کشور عراق را دارند از تاریخ 20 محرم تا 15 صفر مرزهای مختلفی اعم از مرز مهران، شلمچه و غیره تعیین شده است و مواکبی که از 15 صفر به بعد قصد خروج دارند باید از مرز سومار استفاده کنند؛ همچنین برای اتباع مرز مشخصی در نظر گرفته شده است.

نایبی در ادامه خدمات و اقدامات مجموعه هلال احمر و مجوعه‌های پزشکی و درمانی استان برای اربعین امسال را شایسته تقدیر دانست و از خدمت‌رسانی 30 دستگاه آمبولانس در شهر نجف و حدود 900 کادر درمانی برای انجام امورات درمانی زائران خبر داد.

وی در خصوص وضعیت پیاده‌روی جاماندگان اربعین ابراز کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در روز اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی انجام شده است که در این خصوص تابحال حدود 1750 موکب برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.

جانشین ستاد اربعین استان تهران با بیان اینکه متولیان برگزاری هرچه بهتر اربعین جاماندگان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) و سپاه حضرت رسول اکرم(ص) با همکاری فرمانداری تهران و شهر ری است، گفت: برای مسائل موجود در روز پیاده‌روی اعم از امنیت زائران، ترافیک و موضوعات رفاهی و بهداشتی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و اوضاع تحت کنترل است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار