gardeshban.ir

گزارش/
مسئولان عربستان سعودی اعلام کردند زائران باید برای انجام مجموعه‌ای از مراحل در مناسک عمره در مسجدالحرام، خود را از لحاظ فیزیکی آماده کنند.همچنین به زائران توصیه‌ می‌شود پیش از رفتن به مسجد جامع با آب گرم غسل کنند و در شب عمره به اندازه کافی بخوابند.
کد خبر: ۵۹۷۱۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
توصیه عربستان درباره عمره

مسئولان عربستان سعودی اعلام کردند زائران باید برای انجام مجموعه‌ای از مراحل در مناسک عمره در مسجدالحرام، خود را از لحاظ فیزیکی آماده کنند.

به گفته وزارت حج و عمره عربستان، این مراحل شامل اجتناب از خوردن غذای سنگین، نوشیدن مایعات کافی، پیاده‌روی در روزهای پیش از مراسم، مصرف به‌موقع داروها و مرطوب کردن بدن برای جلوگیری از ساییدگی پوست است.

همچنین به زائران توصیه‌ می‌شود پیش از رفتن به مسجد جامع با آب گرم غسل کنند و در شب عمره به اندازه کافی بخوابند.

عربستان سعودی انتظار دارد در فصل جاری که بیش از یک ماه پیش آغاز شده است، حدود ۱۰ میلیون مسلمان از خارج از این کشور به زیارت عمره بپردازند.

این فصل از عمره پس از پایان مراسم سالانه حج آغاز شد که حدود ۱.۸ میلیون مسلمان برای نخستین‌بار در سه سال پس از برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا در آن شرکت کردند.

معمولا مسلمانانی که از نظر مالی و فیزیکی توان مالی حج را ندارند برای زیارت عمره به عربستان می‌روند.

در ماه‌های اخیر، عربستان سعودی از امکانات فراوانی برای مسلمانان خارج از کشور که برای انجام عمره به این کشور می‌آیند، رونمایی کرده است؛ مسلمانانی که انواع مختلفی از ویزاهای ورود مانند ویزای شخصی، دیدار و توریستی را دارند، مجاز به انجام عمره هستند.

مقامات سعودی ویزای عمره را از ۳۰ روز به ۹۰ روز تمدید کرده‌اند و به دارندگان این ویزا جازه داده‌اند از طریق تمام مبادی زمینی، هوایی و دریایی وارد این کشور و از هر فرودگاهی خارج شوند.

همچنین زنان زائر دیگر نیاز به همراهی ولی مرد ندارند. عربستان همچنین اعلام کرده است مهاجران مقیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بدون در نظر گرفتن حرفه‌شان واجد شرایط درخواست ویزای توریستی هستند و می‌توانند عمره را به‌جا بیاورند.

ماه گذشته، عربستان سعودی اعلام کرد هشت کشور دیگر را به سیستم ویزای الکترونیکی خود اضافه کرده است و به اتباع آن‌ها اجازه می‌دهد برای عمره و گردشگری به این کشور بیایند و تعداد کل کشورهایی را که شهروندان آن‌ها به این سیستم دسترسی دارند به ۵۷ کشور افزایش داد.

دارندگان ویزای شنگن، ایالات متحده و بریتانیا نیز می‌توانند پیش از ورود به عربستان سعودی، از طریق برنامه «Nusuk»، انجام عمره را رزرو کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار