gardeshban.ir

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران گفت: باتوجه به اینکه جمعه ۳۱ شهریور روز جهانی بدون خودرو است، در هرکدام از مناطق ۲۲ گانه یک محور را مشخص کردیم که روی خودروها بسته و روی «مد»های حمل و نقل پاک متمرکز باشد.
کد خبر: ۵۹۸۵۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
اجرای روز جهانی بدون خودرو در مناطق ۲۲گانه تهران؛ فردا

مهدی گلشنی - مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران پیرامون برنامه شهرداری برای روز جهانی بدون خودرو گفت: باتوجه به اینکه جمعه ۳۱ شهریور روز جهانی بدون خودرو است در هرکدام از مناطق ۲۲ گانه یک محور را مشخص کردیم که روی خودروها بسته و روی مدهای حمل‌ونقل پاک متمرکز باشد.  

وی با بیان اینکه این مدها مانند پیاده‌مداری، دوچرخه و اسکوتر سواری هستند، اظهار کرد: هدف ایجاد فرهنگ سازی برای استفاده کمتر از وسایل نقلیه دودزاست تا شهروندان مسافت‌های کم را از سیستم‌های حمل‌ونقل پاک استفاده کنند. 

گلشنی با اشاره به این نکته که ترویج این امر برای ما ضروری است، خاطرنشان کرد: ما در چشم انداز طرح جامع باید به حدود ۱۲ درصد سیستم جامع حمل‌ونقل پاک برسیم؛ که هنوز فاصله داریم. بخش عمده آن فرهنگ‌سازی در کنار ایجاد زیرساخت است. 

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ما روز جمعه خودمان را برای بازگشایی مدارس آماده می‌کنیم. پیش بینی‌ها بر این است که در این روز فضای بانشاط برای فرزندان ایجاد شود و از فضای آموزشی و نشاط آور آنجا برای یک ورود شاد به مهرماه استفاده کنیم.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار