gardeshban.ir

اگر به ترکیه سفر کرده باشید روی میز رستوران‌‌ها قبل از سرو غذا یک ظرف حاوی زیتون طعم‌دار به همراه نان مخصوص قرار می‌دهند که طعمی جادویی دارد!
کد خبر: ۶۰۱۱۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲-1402 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :



«مزه‌ی زیتون کنار رب انار معرکه می‌شه، حالا با گوجه می‌خواد چی بشه؟!» اگر به ترکیه سفر کرده باشید روی میز رستوران‌‌ها قبل از سرو غذا یک ظرف حاوی زیتون طعم‌دار به همراه نان مخصوص قرار می‌دهند که طعمی جادویی دارد! شاید دوست داشتید که این مزه را بلد باشید و همیشه برای خودتان آماده کنید. دستور آن اینجاست! در عرض چند دقیقه حاضر می‌شود و می‌توانید نوش جان کنید.

مزه‌ی ترکی غذا به حساب نمی‌آید ولی در زمره‌ی پیش غذاها و اشتهاآورها قرار دارد و حتی می‌تواند یک صبحانه سبک هم باشد. برای درست کردن آن به مواد اولیه‌ی زیادی احتیاج ندارید. فقط اگر تابه حال آن را امتحان نکرده‌اید حتما در اولین فرصت درست کنید و از خوشمزگی آن لذت ببرید!


مواد لازم:


روغن زیتون ترجیحا بودار

به مقدار لازم! هر چه بیشتر بهتر!

زیتون بدون هسته

یک پیمانه


سیر
دو حبه

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

رب انار

یک قاشق غذاخوری

پودر آویشن، پول بیبر و نمک

به میزان لازم

گوجه خشک

به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

روغن زیتون این خوراک هر چه بیشتر باشد خوشمزه‌تر خواهد شد! آن را داخل تابه بریزید و سیر له شده و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. در حد یکی دو دقیقه با حرارت خیلی ملایم تفت بدهید تا رنگ رب باز شود و درعین حال سیرها نسوزند.

زیتون‌های بی هسته را به همراه نمک و آویشن و پول بیبر در ظرف بریزید و هم بزنید. رب انار را هم مخلوط کنید و درآخر گوجه خشک‌ها را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. بمب مزه‌ی این اشتهاآور جذاب حضور رب انار و گوجه خشک است. بعد از یکی دو دقیقه که طعم‌ها در هم ادغام شدند مزه‌ی شما حاضر است. می‌توانید از نان تست یا نان باگت یا هر نان دیگری برای خوردن آن استفاده کنید.

یادتان باشد اگر زیتون‌های شما شور هستند نمک را حذف کنید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید زیتون‌ها را هم خرد کنید.

تبریک می‌گویم، شما هم به جمع عاشقان مزه‌ی زیتون ترکی پیوستید!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار