gardeshban.ir

اتاق بازرگانی تهران و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با امضای یک تفاهم نامه همکاری نسبت به تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و اجرای پروژه‌های مطالعاتی متعهد شدند.
کد خبر: ۶۰۵۱۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲-1402 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
همکاری برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد تجاری


اتاق بازرگانی تهران و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تفاهم نامه همکاری امضا کردند. از مفاد این تفاهم نامه، می‌توان به همکاری در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، اجرای پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقی با هدف عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری، خدمات مشاوره تجاری و سرمایه‌گذاری به فعالان اقتصادی در مناطق آزاد و همچنین ایجاد میز خدمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار اتاق تهران، اشاره کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران، با تاکید بر استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور در راستای توسعه تولید و صادرات بنگاه ها، تصریح کرد که با برنامه ریزی‌های هدفمند، می‌توان زمینه اشتغال نیروی کار جوان کشور در مناطق آزاد را فراهم کرد.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه و طی سخنانی، انبساط قوانین را مانعی بر سر راه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور دانست و گفت: مناطق آزاد تجاری شاید آخرین فرصت و شانس موجود برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی باشد تا از مناقشه قانون‌گذاری رها شوند.

وی تصریح کرد که مساله آزادسازی در اقتصاد و تجارت که حلقه مغفول‌مانده در کشور است، می‌تواند از مناطق آزاد تجاری آغاز شود. همچنین فریال مستوفی، رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران در این جلسه، با اشاره به همکاری این مرکز با موسسات مشاوره معتبر بین‌المللی، یادآور شد که گزارش‌های مطالعاتی در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، از سوی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران تدوین شده است.

حجت اله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در سخنانی، از این نواحی در کشور به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری یاد کرد و هزینه پایین تولید، وجود زیرساخت‌های مطلوب، دسترسی به بازار‌های همسایه و دیگر نقاط جهان و نیز بوروکراسی سبک را از جمله مزایای حال حاضر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک سوم صادرات غیرنفتی کشور از طریق مناطق آزاد صورت می‌گیرد، از تدوین و تعریف بیش از ۸۵۰بسته سرمایه‌گذاری در این نواحی خبر داد که به گفته وی، برای اطلاع و آگاهی سرمایه‌گذاران، روی وب‌سایت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در دسترس قرار گرفته است.

به گفته عبدالملکی، مجوز این بسته‌های سرمایه‌گذاری به صورت بی نام صادر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور و همین‌طور سرمایه‌گذاران دیگر کشورها، مخاطبان آن هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین گفت: قصد و برنامه ما این است که در سال ۱۴۰۳، تمامی مناطق آزاد تجاری کشور را در شاخص سهولت کسب‌وکار جزو ۵۰ کشور اول دنیا قرار دهیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار