gardeshban.ir

هنوز زمان تصمیم گیری برای استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی در سفر نرسیده است. اما بد نیست کمی درباره مزایا یا خطرات این کار بیاندیشیم.
کد خبر: ۶۰۵۱۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲-1402 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :



بعضی از آژانس‌های گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات پرواز‌ها را تحلیل می‌کنند یا به سوالات مشتریان‌ پاسخ می‌دهند. اما یکی از جنبه‌های مهم استفاده از هوش مصنوعی در حوزه گردشگری، دریافت مشاوره برای سفر است. چت بات هوش مصنوعی برای این کار از شما تاریخ، مدت زمان سفر، مقصد، بودجه، سلیقه‌های مسافرتی، توانایی‌های جسمی و نوع سفرتان را می‌خواهد. سپس بر اساس این اطلاعات در عرض چند ثانیه یک برنامه کامل سفر ارائه می‌دهد. اما استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی برای سفر کار صحیحی است؟

احتمال ارائه اطلاعات غلط توسط هوش مصنوعی

یکی از مشکلات استفاده از هوش مصنوعی، ارائه اطلاعات غلط و دروغین به کاربران است. به عنوان مثال در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه CBS، مجری برنامه از ربات هوش مصنوعی درخواست کرد که برای سفر به یک شهر دیگر برنامه‌ریزی انجام دهد. در برنامه‌ سفر ارائه شده توسط هوش مصنوعی، مسافر در بین راه باید در شهری که وجود خارجی نداشت استراحت می‌کرد!

تجربه یک کارشناس از برنامه‌ریزی سفر با ChatGPT

یک کارشناس برنامه‌ریزی سفر که به مدت ۲ دهه در پاریس، راهنمای سفر می‌نوشت، هوش مصنوعی را برای برنامه‌ریزی سفر ناتوان دانست. طبق تجربه او یک برنامه سفر خوب شامل نحوه رفتن به جاذبه گردشگری، زمان‌های بازدید از جاذبه و لزوم رزرو بلیط برای بازدید است. او از ربات Chat GPT برای تهیه یک برنامه سفر با ماشین استفاده کرد. اما در میان راه متوجه تضاد اطلاعات ChatGPT با تابلو‌های راهنمای موجود در مسیر شد. پس از بررسی فهمید که اطلاعات ChatGPT برای رسیدن به مقصد مورد نظرش اعتبار ندارد.

نظر شما در مورد استفاده از هوش مصنوعی چیست؟

با توجه به این که استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی میان مسافران روز به روز افزایش می‌یابد، به نظر شما ربات‌های هوش مصنوعی، توانایی لازم برای ارائه برنامه‌ سفر دقیق و معتبر به مسافران را دارند؟ همچنین در بخش نظرات به ما بگویید که آیا دوست دارید در رابطه با تاثیر هوش مصنوعی در سفرتان آموزش ببینید؟
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار