gardeshban.ir

دهیار روستای آبچالکی با بیان اینکه این روستا به عنوان «روستای بدون بیکار» معرفی شده است، گفت: افزایش توانمندی جوامع محلی برای ایجاد اشتغال پایدار از اهداف انتخاب این روستا بوده است.
کد خبر: ۶۰۵۴۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲-1402 September 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبچالکی «روستای بدون بیکار» در لنگرود

مصطفی علیجانی اظهار کرد: روستای آبچالکی در سیاست گذاری روستای بدون بیکار در گیلان به عنوان اولین و تنها روستا به منظور ایجاد اشتغال یکپارچه و دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه آبچالکی یکی از روستاهای کوهستانی در ارتفاعات لنگرود است، افزود: چشم‌انداز زیبای روستای آبچالکی را به «بام لنگرود» معروف کرده که به دلیل داشتن آب و هوای مطلوب گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

دهیار روستای آبچالکی گفت: یکی از دغدغه‌های همه روستاها معضل بیکاری جوانان منطقه است و این برای مردمان روستا که نقش تولید کننده دارند زیبنده نیست.

علیجانی با اشاره به اینکه این روستا با داشتن چشمه‌ها و طبیعت بکر، سورتمه، بازارچه محلی و صنایع دستی ظرفیت بسیار بالایی در جذب سرمایه گذاران دارد، ادامه داد: بر همین اساس طرح اولیه ای برای ایجاد تحول اقتصادی منطقه آماده و ارائه شد که بر اساس آن این روستا به عنوان اولین و تنها روستا به منظور ایجاد اشتغال یکپارچه و دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان انتخاب شد.

وی به استقبال مسؤولان شهرستان لنگرود و حمایت آنان در تحقق این مهم اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود آبچالکی جلسه‌ای تشکیل و بازدیدهای انجام شد که در مرحله اول ۴۲ طرح با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال با ایجاد ۵۸ شغل در دستور کار قرار گرفت.

وی راه اندازی تولید صنایع دستی، کارگاه البسه سنتی، فروشگاه صنایع دستی، مجتمع بوم گردی و رستوران سنتی، واحدهای پرورش گاو شیری و برگ سبز چای را بخشی از طرح‌ها عنوان کرد و افزود: تنها با یاری و پای کار آمدن همه مسؤولان ذیربط شرایط این کار بزرگ مهیا می‌شود.

علیجانی تصریح کرد: لازمه اجرای موفق این طرح آماده سازی زیر ساخت‌ها است لذا امیدوارم مسائل و معضلات دیرینه این روستا به ویژه در حوزه راه، برق و آب با حرکت جهادی دستگاه‌های اجرایی شهرستان رفع شود و شاهد آبادانی و پیشرفت اقتصاد مردمان روستای آبچالکی باشیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار