gardeshban.ir

سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضعیت زرد رنگ در خصوص افزایش سرعت وزش باد و افزایش امواج دریا هشدار داد.
کد خبر: ۶۰۶۱۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲-1402 September 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
هشدار وضعیت زردرنگ برای مناطق دریایی

سازمان هواشناسی در هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد با تاکید بر اعتبار هشدار هواشناسی دریای سطح نارنجی و هشدار دریایی سطح زرد آورده است: زمان شروع این وضعیت جمعه دهم آذرماه تا پایان ظهر شنبه یازدهم آذرماه است. در این وضعیت افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۱/۵ متر به ویژه در مناطق دور از ساحل استان‌های گلستان و مازندران را داریم‌.

در روز  جمعه و  شنبه(۱۰ و ۱۱ اذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گلستان، مازندران و گیلان، در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، خطر غرق‌شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی را داریم. در این وضعیت منع شنا و غواصی و محدودیت در تردد قایق‌های سبک و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بندر و فعالیتهای پشتیبانی صنایع فراساحلی توصیه می شود.

در سامانه دوم افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا را داریم و زمان شروع و پایان آن  روز شنبه (۱۱ آذر) است. در این وضعیت  تداوم وزش باد شمال غربی (بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۲ نات) و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۱/۵ و بویژه دور از ساحل تا ۱/۸ متر را در روز  شنبه ۱۱ آذر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس داریم.

در این وضعیت احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی پیش بینی شده است.

اجتناب از فعالیت‌های تفریحی، ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و بویژه فعالیت‌های سکوهای نفتی توصیه شده است.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار