gardeshban.ir

زیپ لاین شهر لندن در نزدیکی ساوت بانک این شهر در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های پایتخت انگلستان افتتاح شده و در حال حاضر بلندترین زیپ لاین جهان است.
کد خبر: ۶۰۶۵۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲-1402 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) :



زیپ لاین لندن جایی برای معلق ماندن بین زمین و هوا در پارک اسقف اعظم این شهر است، جایی که هیجان به اوج خود می‌رسد. زیپ لاین یک ورزش بسیار مهیج و مفرح است که در آن می‌توانید لذت سرعت را در ارتفاع تجربه کنید و از تماشای منظره اطراف لذت ببرید. قطعاً جذابیت این موضوع زمانی به اوج خود می‌رسد که مسافت زیپ لاین طولانی باشد و شما زمان بیشتری را برای تماشای منظره و لذت‌بردن از سرعت داشته باشید.

زیپ لاین شهر لندن در نزدیکی ساوت بانک این شهر در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های پایتخت انگلستان افتتاح شده و در حال حاضر بلندترین زیپ لاین جهان است. با سوارشدن به این زیپ لاین در شهر لندن می‌توانید مسافتی در حدود ۲۲۵ متر را با سرعت ۳۰ مایل در ساعت طی کنید و از بالای درختان پارک اسقف اعظم منظره شهر را تماشا نمایید. 

معرفی زیپ لاین لندن

برای آغاز یک روز پر هیجان و ماجراجویانه در لندن می‌توانید خود را به پارک اسقف اعظم یا آرچ بیشاب (Archbishop’s Park) در نزدیک ساوت بانک این شهر برسانید و با خرید بلیط زیپ لاین لندن اوج هیجان را در طولانی‌ترین زیپ لاین درون‌شهری جهان تجربه کنید. این زیپ لاین با منظره‌ای چشم‌نواز در ارتفاع ۳۵ متری از سطح زمین قرار دارد و از بهترین تجهیزات ایمنی جهان در طراحی آن استفاده شده است. با زیپ لاین شهر لندن که Zip Now نام دارد، مسافت ۲۲۵ متری زیبایی را می‌توانید با سرعتی در حدود ۵۰ کیلومتر طی کنید.

در ایستگاه پرتاب این زیپ لاین ابتدا شما را برای نشستن در صندلی ایمنی آماده می‌کنند و پس از گوشزدکردن تمامی نکات، فقط با یک‌رشته کابل به سمت پایین سر می‌خوردید. پرش در این زیپ لاین فقط با اجازه مسئول مربوطه و با رعایت نکات ایمنی انجام می‌شود تا جان افراد در امنیت کامل باشد. Zip Now به عنوان طولانی‌ترین و سریع‌ترین زیپ لاین شهری جهان در پارک آرچ بیشاپ (Archbishop’s Park) در لندن شناخته می‌شود. این زیپ لاین در واقع بخشی از طولانی‌ترین زیپ لاین جهان با طول ۲۸۰۰ متر در امارات متحده عربی در منطقه رأس‌الخیمه است.

چشم‌انداز منظره زیپ لاین لندن

وقتی که در پارک اسقف اعظم شهر لندن قصد سوارشدن به زیپ لاین را داشته باشید، باید به سمت سکوی پرتاب این زیپ لاین در ارتفاع ۳۵ متری از سطح زمین بروید. سکوی زیپ لاین شهر لندن بالاتر از تمامی درختان تنومند و قدیمی پارک قرار دارند و شما در زمان سرخوردن می‌توانید علاوه بر چشم‌انداز طبیعت بکر پارک اسقف اعظم، ساعت بیگ بن لندن و ساختمان پارلمان انگلیس را هم ببینید.

در واقع در هنگام سرخوردن از طریق این زیپ لاین شما مسافت نسبتاً طولانی به طول بیش از ۲۰۰ متر را فرصت دارید تا شهر لندن را با سرعت زیادی در عرض چند دقیقه از بالا تماشا کنید و از هوای مطبوع لذت ببرید. کاخ لامبث (Lambeth Palace) هم یکی از مشهورترین جاذبه‌های شهر لندن است که در نزدیکی این زیپ لاین قرار دارد و گردشگران در حین پایین آمدن از زیپ لاین می‌توانند منظره این کاخ سلطنتی معروف را هم از دور تماشا کنند. همچنین میلبانک (Millbank) و ناین المز (Nine Elms) از دیگر جاذبه‌های شهر لندن است که در زمان سوارشدن به زیپ لاین می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.




در زیپ لاین لندن با دوستان خود مسابقه دهید!

اگر با دوستان و یا خانواده خود به‌صورت گروهی به شهر لندن سفر کرده‌اید، حتماً برای تجربه لحظات هیجان‌انگیز و مفرح به این زیپ لاین سر بزنید و چندنفره در کنار هم از زیپ لاین پایین بیایید. در زیپ لاین لندن سکوی بلند به نحوی طراحی شده که حداکثر ۳ نفر با هم می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از بالا به سمت پایین فرود بیایند و مسیر زیبای این زیپ لاین را با هم مسابقه دهند. اگر در زمان خرید بلیط زیپ لاین نگران هوای بارانی شهر لندن هستید، باید به شما بگوییم که خوشبختانه مسئولان این زیپ لاین به بازدیدکنندگان اطمینان داده‌اند که کابل این دستگاه در هنگام بارش باران هم به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد و شما به‌راحتی می‌توانید زیر نم‌نم باران هم از این وسیله استفاده کنید.

ساعت کاری 

زیپ لاین لندن هر سال از اوایل ماه ژوئن یعنی خردادماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا اواسط ماه سپتامبر یعنی مهرماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به دلیل شرایط آب‌وهوایی شهر لندن این زیپ لاین در روزهای دیگر سال فعالیت نداشته و گردشگران حدود ۴ ماه فرصت دارند در روزهای گرم سال از این زیپ لاین استفاده کنند. ساعت کاری این زیپ لاین همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد ظهر است و گردشگران می‌توانند بلیط را به‌صورت آنلاین و یا حضوری تهیه کنند.

قیمت بلیط 

سال گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر سوار این زیپ لاین شده‌اند، در هر ساعت حدود ۶۰ نفر می‌توانند از این وسیله تفریحی استفاده کنند. هزینه بلیط زیپ لاین لندن برای هر نفر بزرگسال ۳۰ پوند است و دانشجویانی که در انگلیس در حال تحصیل هستند با تخفیف می‌توانند بلیط این زیپ لاین را با قیمت ۱۸.۵۰ پوند تهیه کنند. استفاده از زیپ لاین فقط برای افراد بالای ۸ سال مجاز است و قیمت بلیط برای کودکان ۱۶.۵۰ پوند است.

برای سوار شدن به زیپ لاین می‌توانید بلیط خود را از ماه‌ها قبل به‌صورت آنلاین رزرو کنید تا در زمان حضور در شهر لندن نگران پیدا نکردن بلیط نباشید، معمولا در زمان سوار شدن به زیپ لاین باید ۴۰ دقیقه منتظر بمانید. این زیپ لاین در حال حاضر برای ۳ نفر به صورت همزمان قابل استفاده است و به همین دلیل در هر ساعت حدود ۶۰ الی ۷۰ نفر می‌توانند از آن استفاده کنند.




افراد مشهور سوار بر زیپ لاین لندن

زیپ لاین یک ورزش جذاب و محبوب در بین جوانان و نوجوانان است که به هیجان علاقه زیادی دارند. در اروپا علاوه بر شهر لندن در شهرهای کشور دیگر همچون پاریس هم زیپ‌لاین‌های درون‌شهری جذابی وجود دارد که سرعت بالایی در جابه‌جایی افراد داشته و بسیاری از گردشگران از لحظات هیجان‌انگیز خود در زمان فرودآمدن با این زیپ‌لاین‌ها تعریف می‌کنند. اگر از ارتفاع می‌ترسید، بهتر است که سوار این وسیله نشوید تا به سرنوشت بوریس جانسون شهردار سابق لندن دچار نشوید. وی در سال ۲۰۱۲ وقتی انبوه جمعیت در حال تماشای فرود وی از زیپ لاین شهر لندن بودن با قیافه‌ای وحشت کرده در میان زمین و هوا دقیقاً در بالای سر جمعیت معلق بود و چهره وی تا روزها در سایت‌های خبری به سوژه‌ای برای مردم تبدیل شده بود.

جمع‌بندی

تجربه‌ زیپ لاین شهر لندن که در پارک آرچ بیشاپ یا اسقف اعظم قرار دارد یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های زندگی هر فردی خواهد بود که به‌سرعت و ارتفاع علاقه دارد. این زیپ لاین ۲۲۵ متری فرصت جذاب برای تماشای پایتخت انگلستان از فراز درختان پارک آرچ بیشاب است. 




هیجان شما از زمانی آغاز می شود که شخصی شما را از ارتفاع ۳۵ متری زمین هل می دهد و شرایط بی وزنی را تجربه می کنید. علاقه مندان به این سرگرمی، در اینجا این شانس را دارند که با خانواده یا دوستانشان پرواز کنند، چرا که در این زیپ لاین، سه نفر همزمان می توانند بر روی هوا سر بخورند. شاید این هیجان برایتان کافی نباشد، ولی نگران نباشید! در کنار این زیپ لاین یک مجموعه بانجی جامپینگ هم افتتاح شده است که علاقه مندان به این سرگرمی می توانند از آن استفاده کنند. بری شاورین (Barry Shaverin) موسس این مجموعه در این رابطه گفت: «این خیلی خوب است که این شانس را به مردم داده ایم تا لندن را از چشم اندازی جدید مشاهده کنند و در گرمای تابستان کمی هیجان را تجربه کنند».

ناگفته نماند که سریع ترین زیپ لاین دنیا نیز در بریتانیا و کشور ولز احداث شده و نامش zip world velocity است. کشور امارات نیز طولانی ترین زیپ لاین جهان به طول ۲۸۰۰ متر را در راس الخیمه احداث کرده است.

سؤالات متداول

۱. مسافت زیپ لاین شهر لندن چقدر است؟

زیپ لاین معروف لندن به‌عنوان بزرگ‌ترین زیپ لاین درون‌شهری جهان حدود ۲۲۵ طول دارد و شما از ارتفاع ۳۵ متری سکوی سقوط  می‌توانید منظره شهر را نگاه کنید.

۲. زیپ لاین شهر لندن در کدام منطقه از این شهر قرار دارد؟

این زیپ لاین در پارک اسقف اعظم یا آرچ بیشاب (Archbishop’s Park) قرار دارد و دسترسی به آن از مرکز شهر لندن با اتوبوس و تاکسی به‌راحتی امکان‌پذیر است.

۳. سرعت زیپ لاین لندن چقدر است؟

این زیپ لاین در حال حاضر می‌تواند سه نفر را به‌صورت هم‌زمان با سرعت ۳۰ مایل در ساعت یا ۵۰ کیلومتر در ساعت جابه‌جا کند.

۴. در زمان سوارشدن به زیپ لاین شهر لندن کدام جاذبه‌های این شهر را می‌توان تماشا کرد؟

پارک اسقف اعظم، ساعت بیگ بن لندن، ساختمان پارلمان انگلیس، کاخ لامبث (Lambeth Palace)، میلبانک (Millbank) و ناین المز (Nine Elms) از جمله مشهورترین جاذبه‌های لندن است که از بالای این زیپ لاین می‌توان آن را تماشا کرد.




الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار