gardeshban.ir

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ورود ده‌ها قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده قوی فریادکش به تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۰۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲-1402 September 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرود قوهای فریادکش در تالاب انزلی

حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ده‌ها قوی فریادکش به تالاب بین‌المللی انزلی، اظهار کرد: در روزهای اخیر با سرد شدن هوا، دستجات متعدد قوی فریادکش در بخش‌های مختلف تالاب انزلی به ویژه تالاب سلکه مشاهده شده‌اند.

وی پیش‌بینی کرد با سردتر شدن هوا شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به ویژه قوها در استان خواهیم بود و افزود: این پرندگان برای زمستان گذرانی به تالاب‌های استان مهاجرت می‌کنند و اغلب تا اواخر زمستان در استان می‌مانند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان به مشاهده پرندگان دیگر آبزی همچون غاز خاکستری، پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده‌ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب پا، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه‌سرا یکی از مهمترین زیستگاه زمستان گذرانی این پرندگان است.

عشوری تصریح کرد: هرگونه شکار و صید پرندگان از جمله قوها در سال جاری نیز ممنوع بوده و با شکارچیان و متخلفان به طور قاطع و بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود.

سه گونه قوی گنگ، قوی فریادکش و قوی کوچک در ایران و استان دیده می‌شوند و تالاب انزلی یکی از مهمترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی این گونه‌ها در استان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار