gardeshban.ir

داده‌های رسمی نشان می‌دهد سرزمین‌های فلسطین در نتیجه حمله نظامی اسرائیل به غزه، حدود ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد گردشگری خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۶۰۹۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲-1402 October 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
گردشگری فلسطین در آستانه تعطیلی


بر اساس گزارش وزارت اقتصاد فلسطین، گردشگری به‌ویژه در بیت‌لحم در کرانه باختری، به دنبال تعطیلی‌ها و حملات مکرر رژیم اسرائیل تا ۱۰۰ درصد کاهش یافته و میلیون‌ها دلار به صنعت گردشگری این منطقه زیان وارد شده است.

به گفته کارشناسان، ۷۸ هتل، ۹۰ فروشگاه عتیقه‌فروشی و ۴۵۰ فروشگاه صنایع دستی در این شهر با خسارت‌هایی مواجه شده‌اند که به توقف کامل کار آنها منجر شده است.

سمیر حزبون، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بیت‌لحم، گفت: تنها ۱۱۸ گردشگر در این ماه در هتل‌های بیت‌لحم اقامت داشته‌اند، در حالی که ظرفیت این اقامتگاه‌ها به ۵۷۰۰ نفر می‌رسد.

او همچنین اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به هتل‌ها و گردشگری به شدت آسیب دیده و کارخانه‌ها تنها با ظرفیت تولید ۳۰ درصدی کار می‌کنند.

بیت‌لحم که در سنت مسیحی به عنوان زادگاه حضرت عیسی (ع) مورد احترام است، معمولاً هر سال پذیرای هزاران گردشگر و زائر است، بخصوص نزدیک به کریسمس و در طول آن.

قبل از شروع عملیات نظامی اسرائیل در غزه، گردشگری در این شهر افزایش یافته بود و تا ماه سپتامبر حدود یک و نیم میلیون بازدیدکننده داشت. پیش از پایان سال گذشته، گردشگری به دلیل قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.

علاوه‌بر این، تعداد قابل توجهی از بخش‌ها و مشاغل تحت‌تأثیر روند نزولی و مداوم گردشگری هستند، مانند راهنمایان تور، عکاسان، کارگاه‌های سفالگری، فروشندگان خیابانی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های پوشاک و سوغات که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

الیاس الارجا، رئیس اتحادیه هتل‌های عربی در بیت‌لحم نیز تأیید کرد که تقریباً تمام هتل‌های این منطقه تعطیل شده‌اند.

تنها ۴۰۰ نفر از ۳۰۰۰ کارگر در بخش گردشگری و هتل‌داری باقی مانده‌اند و هتل‌ها دیگر قادر به پرداخت هزینه‌ها نیستند، زیرا خسارت‌های بخش گردشگری از آغاز جنگ غزه به میلیون‌ها دلار می‌رسد که به معنای کاهش ۱۰۰ درصدی نسبت به درآمد مالی معمول سالانه از دوره تعطیلات است.

الارجا هشدار داد که دست‌کم تا شش ماه پس از پایان جنگ نمی‌توان انتظار پیشرفت در بخش گردشگری را داشت که نشان‌دهنده فقدان طرح‌های جایگزین برای احیای این صنعت است.

بخش گردشگری یکی از نخستین حوزه‌هایی است که مستقیماً تحت تأثیر جنگ غزه قرار گرفته است. نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین محاصره کامل این منطقه را آغاز کرده‌اند و ساکنان را از سوخت، غذا و آب محروم کرده‌اند. بیکاری در غزه نیز افزایش یافته و نزدیک به ۶۶ درصد مشاغل در دو و نیم‌ ماه گذشته از بین رفته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار