gardeshban.ir

سفیر سریلانکا در ایران گفت: دولت سریلانکا به عنوان یک آفر پیشنهادی اقتصادی، هزینه‌های فرودگاهی برای گردشگران ایرانی علاقه‌مند سفر به سریلانکا را صفر می‌کند.
کد خبر: ۶۱۰۰۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲-1402 October 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
هزینه‌های فرودگاهی برای گردشگران ایرانی در سفر به سریلانکا صفر می‌شود


پیشوایان آپونسو در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس از صفر شدن هزینه‌های فرودگاهی برای سفر مردم ایران به این کشور خبر داد.

سفیر سریلانکا در ایران از لغو ویزای ایران و سریلانکا  هم اشاره کرد و گفت: این دو کشور آن قدر روابط خوبی دارند که با لغو ویزای دو جانبه به راحتی مردم سریلانکا می‌توانند به ایران و مردم ایران هم به سریلانکا سفر کنند.

او با اشاره به گردشگر پذیر بودن کشور سریلانکا تصریح کرد: در سال ۲۰۲۳ قریب ۲ میلیون گردشگر از این کشور دیدن کردند.

سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: کشور سریلانکا سه مدل بسته گردشگری برای افراد با درآمدهای بالا، متوسط و دارای سطح درآمد پایین ارائه می‌کند تا همه افراد با هر سطحی از درآمد بتوانند از این کشور بازدید کنند.

 پیشوایان آپونسو گفت: گردشگران ایرانی علاقه‌مند هستند از اماکن تاریخی و فرهنگی سریلانکا بازدید کنند و بر این اساس  بسته‌های سفر ویژه ایرانی‌هایی که علاقه‌مند به سفر به سریلانکا هستند را ارائه می‌دهیم.

او به احترام‌ گذاشتن به مذاهب مختلف در سریلانکا اشاره و تصریح کرد: در این کشور پیروان مذاهب بودایی، مسیحی و مسلمان داریم لذا وقتی مسلمانان به سریلانکا سفر می‌کنند، غذای حلال در همه جای این کشور وجود دارد و به این مسئله در بسته‌های سفر گردشگران  توجه می شود.

سفیر سریلانکا در ایران گفت: گردشگران ایرانی اعم از مردم شیراز، تهران، تبریز، مشهد و... استقبال خوبی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا دارند و به این کشور سفر می‌کنند.

اعطای مجوز پرواز مستقیم  به سریلانکا به هواپیمایی ماهان 

آپونسو در ادامه از اعطای مجوز دولت سریلانکا به هواپیمایی ماهان برای پرواز مستقیم از ایران به این کشور خبر داد و تصریح کرد: این مجوز قریب دو الی سه ماه پیش صادر شده اما هنوز پروازها آغاز نشده است.

او افزود: دولت سریلانکا  به عنوان یک آفر پیشنهادی اقتصادی، تمام هزینه‌های فرودگاهی برای  هواپیمایی ماهان برای پرواز از ایران به این کشور را صفر کرد تا گردشگران ایرانی بتوانند بدون هیچ هزینه فرودگاهی به سریلانکا سفر کنند و قطعاً این مسئله بر روی قیمت بلیت‌ها تأثیرگذار است.

سفیر سریلانکا در ایران در پایان با اشاره به سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه گردشگری  صنایع‌دستی که در شیراز در حال برگزاری است، گفت: این نمایشگاه در سطح بین‌المللی برگزار شده است و نسبت به آن نظر مثبتی دارم.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس تا ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ دایر است و علاقه‌مندان می توانند از غرفه کشور سریلانکا در سالن حافظ بازدید  کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار