gardeshban.ir

گزارش/
سفر های زمستانی را جدی بگیرید! واقعیت این است که در فصل زمستان و شش‌ماهه دوم سال، کم نیستند افرادی که تمایل به سفر ندارند و تصور می‌کنند که زمستان فصل مسافرت نیست. اگر تاب تحمل سرمای هوا را داشته باشید، فصل زمستان یکی از بی‌نظیرترین فصول سال برای تجربه سفرهای جذاب زمستان است.
کد خبر: ۶۱۱۷۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفرهای زمستانی و ۱۰ مقصد سرد و گرم داخلی



سفر های زمستانی را جدی بگیرید! واقعیت این است که در فصل زمستان و شش‌ماهه دوم سال، کم نیستند افرادی که تمایل به سفر ندارند و تصور می‌کنند که زمستان فصل مسافرت نیست. اما واقعیت این است که اتفاقاً فصل زمستان به همین دلیل یکی از مناسب‌ترین و دوست‌داشتنی فصل‌های سال برای تجربه بهترین سفرهای زمستانه است. البته برخی از افراد با سرمای زمستان میانه خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند که فصل زمستان را در خانه خود و در کنار شومینه و شوفاژ و بخاری سپری کنند. اما باور کنید اگر تاب تحمل سرمای هوا را داشته باشید، فصل زمستان یکی از بی‌نظیرترین فصول سال برای تجربه سفرهای جذاب زمستان است. اگر تا این قسمت از مطلب با ما بوده‌اید یعنی قصد انجام سفرهای زمستانه را دارید، پس این مطلب متعلق به شماست.



سفرهای زمستانی و مجالی برای لمس حضور مطلق سرما 

سفر های زمستانی شبیه به هیچ سفر دیگری نیستند. واقعیت این است که سفر در فصل زمستان شجاعت می‌خواهد. گاهی رفتن به مناطق زمستانی پرخطرترین انتخاب و گاهی سفر به مناطق گرمسیری محتاطانه‌ترین انتخاب است. اینکه شما چه مقصدی را برای سفر زمستانه خود انتخاب کنید، کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است اما ما در ادامه بهترین پیشنهادات برای سفر های جذاب زمستانی شما را ارائه خواهیم کرد.

۱.توچال تهران برای تجربه تمام جاذبه های زمستان

اولین منطقه برای گذراندن تعطیلات زمستانی که قرار است به شما معرفی کنیم توچال تهران است. این مجموعه یک مجموعه مجهز گردشگری با پیست اسکی بین المللی است که برای تفریحات زمستانی شما کاملاً بهینه شده. فقط کافی است که لوازم و تجهیزات موردنیاز را برداشته و عازم تهران شوید. بد نیست بدانید که مسیر تله‌کابین توچال از منطقه ولنجک و بام تهران آغاز می‌شود و اگر قصد اسکی‌کردن داشتید باید در ایستگاه ۷ این تله‌کابین پیاده شوید.

اگر چندان طرف‌دار ورزش اسکی نیستید یا ادعایی ندارید و فقط با قصد تجربه هیجان و تفریح به این منطقه آمده‌اید، بهتر است همان ایستگاه اول پیاده شده و با اسنوموبیل و سورتمه توچال خودتان را سرگرم کنید. ضمن اینکه برای رفع خستگی‌ها و گرسنگی‌هایتان هم کافه و رستوران‌های این مجموعه را تجهیز کرده‌اند تا هر زمان که اراده کردید خود را تقویت کرده و نیروی ازدست‌رفته را برای ادامه انجام تفریحات و سرگرمی‌ها به دست آورید.

سفر های زمستانی



۲.مارینا پارک کیش و پارک دلفین‌ها مناسب تعطیلات زمستانه

همه ما می‌دانیم که جنوب ایران در شش‌ماهه دوم سال یعنی پاییز و زمستان مناسب‌ترین منطقه برای سفرها و انجام تفریحات زمستانه با آب‌وهوای بهاری و تابستانی محسوب می‌شود. جنوب ایران گرم است و گرمای آن در شش‌ماهه نخست سال خصوصاً تابستان سبب می‌شود که کمتر فردی عازم این منطقه باشد. اما خلوتی شش‌ماهه دوم سال جنوب ایران شما را مجاب می‌کند که حتماً در فصل زمستان سری به کیش زده و از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه دیدن کنید.

اگر عاشق تفریحات آبی و ورزش‌های این‌چنینی هستید توصیه می‌کنیم که به مارینا پارک کیش و پارک دلفین‌ها رفته و زمستان خود را با حیواناتی باهوش و مهربان مثل دلفین‌ها سر کنید. بازی‌کردن با آن‌ها و نوازش کردنشان کمک می‌کند تا برف و سرمای زمستان را بهتر و بیشتر فراموش کنید. همچنین به یاد تفریحات زمستانه در شهر و منطقه خود می‌توانید جت اسکی سواری و اسکی روی آب و دیگر تفریحات جذاب تابستانه کیش را هم در فصل زمستان تجربه کنید.

۳.قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران پیست پیام

در میان مناطق جذاب برای گذراندن تعطیلات و سفر های زمستانی به پیست اسکی پیام می‌رسیم که یک مجموعه گردشگری کاملاً زمستانه بوده و ورزش‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز زمستانی در آن بسیار پرطرف‌دار است. همه ما از کودکی خاطرات جذابی از برف و برف‌بازی داریم و به همین موضوع سبب می‌شود که برای تعطیلات و گذراندن اوقات فراغت خود در زمستان هم عازم این منطقه شویم.

بد نیست بدانید که در روزهای سرد زمستان این مجموعه مملو از جمعیت است و شلوغ بوده و افراد زیادی به این پیست اسکی می‌آیند تا از انجام تفریحات و ورزش‌ها در این منطقه لذت ببرند. پیست اسکی پیام در فاصله اندکی از مرند در آذربایجان شرقی واقع شده و از جمله مکان‌هایی است که در آن تیوب سواری و اسکی از جمله پرطرف‌دارترین فعالیت‌ها به حساب می‌آیند. این پیست اسکی را با نام "یام” هم می‌شناسند.

سفر های زمستانی



۴.زیبایی سبز مناطق شمالی در روستای آهار تهران

بازدید از این روستای پرهیاهو اطراف تهران هم از دیگر جاذبه‌های فصل زمستان است. لمس بهار در قلب سرمای زمستان در این روستا سبب شده که افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود در فصل زمستان عازم این منطقه شوند. تفرجگاهی دلچسب و دلنشین برای تهرانی‌ها و پایتخت‌نشینان که ملاقات با آن در فصل زمستان خالی از لطف نخواهد بود. آهار یکی از جذاب‌ترین روستاهایی است که در منطقه شمیرانات و قصران واقع شده و آب‌وهوای به‌شدت دلپذیر آن سبب شده که در فصل‌های بهار و تابستان و پاییز به‌شدت دیدنی باشد. ضمن اینکه در زمستان هم با لباس یک‌دست سپید خود از برف، شما را به سمت خود فرامی‌خواند. از جمله دیدنی‌ها و جاذبه‌های این منطقه می‌توان به ایستگاه ییلاقی آهار، روستای شکرآب، امامزاده طاهر و امامزاده ظاهر، قله قلعه دختر، آبشار شکرآب، قصر دخترک و دیگر مناطق اشاره کرد.

۵.حضور در میان اسب‌های آزاد جزیره آشوراده و منطقه بکر گمیشان

پیشنهاد جذاب بعدی ما برای سفر های زمستانی شما منطقه بندر ترکمن در استان گلستان است. حضور در میان قوها و درنا ها که بر فراز دریاچه صورتی رنگ همانند خواب‌های طلایی کودکان در حال شنا هستند و تماشای اسب‌های وحشی که آزادانه در منطقه در حال تاخت و تازند، می‌تواند یکی از بی‌نظیرترین تصاویری باشد که تابه‌حال چشمان شما دیده و ذهن شما در خود ثبت کرده است. پس توصیه می‌کنیم که زمستان امسال را به گلستان و حضور در منطقه گمیشان و جزیره آشوراده اختصاص دهید.

فقط کافی است که خود را به استان گلستان و بعد از آن به بندر ترکمن رسانده و از اسکله بندر ترکمن با استفاده از قایق خودتان را به این جزیره بی‌نظیر برسانید. در منطقه زیبای گمیشان زندگی سنتی چادرنشینان و عشایر بدون شک چشمان شما را به خود خیره کرده و تجربه فوق‌العاده‌ای از زندگی در میان طبیعت را برای شما رقم خواهد زد.

سفر های زمستانی


۶.چابهار و سفر به مریخ

این منطقه نیز از دیگر مناطق عجیب دیدنی برای سفرهای زمستانی به حساب می‌آید. به عبارتی اگر با سرما و برف رابطه خوبی ندارید و بیشتر ترجیح می‌دهید در نقطه‌ای از زمین ساکن باشید که همیشه‌بهار است، آب‌وهوای چابهار و همین‌طور منطقه کوه‌های مریخی آن را به شما معرفی می‌کنیم. این منطقه در دی‌ماه با آب‌وهوای بهاری و متعادلی که دارد شما را به لمس شادی و سبزی بهار و گرمای مطبوع و دلنشین آن در قلب زمستان دعوت می‌کند. جالب است بدانید که در دی‌ماه آب‌وهوای این منطقه بهاری و متعادل است و به همین دلیل برای مشاهده کوه‌های عجیب و شگفت‌انگیز این منطقه، زمستان بهترین فصل است.

برای رسیدن به این جاذبه فقط کافی است که ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر از سمت چابهار به سمت بندر گواتر بروید. کوه‌هایی زیبا و عجیب را خواهید دید که به‌محض مشاهده آن‌ها تصور می‌کنید که در فضا هستید. کوه‌های خاکستری و سفید که در طول شب هم یک تصویر جالب از خود در ذهن شما بر جای می‌گذارند. جالب است بدانید که این کوه‌ها به‌واسطه فرسایش یافتن باران و باد این اشکال را به خود گرفته‌اند. فاکتوری که سبب می‌شود این کوه‌ها شگفت‌انگیزتر باشند فاصله کوتاه آن‌ها با خط ساحلی و دریای عمان است. تماشاکردن این مرز زیبا با دریا یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های سفر به این منطقه محسوب می‌شود.

۷.لذت آب تنی در آبشار آب گرم مشهد

دومین منطقه جذاب تفریحی برای سفر های زمستانی، روستای کلات یا همان کلات نادری در قسمت شمالی شهر مشهد است که از جاذبه‌های بسیار دیدنی این شهر در زمستان محسوب می‌شود. بدون شک اگر از یک فرد اهل مشهد سؤال کنید که ترجیح می‌دهد تعطیلات زمستان خود را کجا سپری کند، او شهر کلات را به شما معرفی خواهد کرد. آب‌وهوای این شهر در فصل زمستان معتدل و مطلوب است اما شاید شما شب‌های سردی را در این منطقه تجربه کنید. ضمن اینکه آب‌وهوای منطقه کلات در ماه دی تقریباً سرد بوده و توصیه می‌کنیم که سفر زمستانی خود به این منطقه را به بهمن و اسفند موکول کنید.

آبشار آب گرم این منطقه یکی از پرجاذبه‌ترین تفریحات و دیدنی‌های آن است که در اطراف خود با منظره‌هایی کمتر دیده شده و البته بکر چشمان هر فردی را به خود خیره خواهد کرد. البته شاید سؤال شما این باشد که چرا باید فصل سرما را برای دیدن این آبشار انتخاب کنیم؟! دلیل واقعی این انتخاب این است که حوضچه‌های متعدد آب گرم این آبشار با دمای آبی تا ۳۵ درجه سانتیگراد کاملاً مناسب آب تنی هستند. جالب است بدانید که در نزدیکی این آبشار بقایای یک کاروان‌سرای بسیار قدیمی هم وجود دارد که دیدن آن را هم به شما توصیه می‌کنیم.

سفر های زمستانی


۸.دره ستارگان و غرق‌شدن در میان آسمان شب آن

اگر تصمیم دارید که واقعاً سفر های زمستانی را تجربه کنید یکی از زیباترین جزایر جنوبی ایران برای این تجربه، جزیره قشم و دره ستارگان آن است. منطقه‌ای که سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای تماشای تمام زیبایی‌هایش عازم آن می‌شوند. البته مشاهده دره ستارگان در دسته تفریحات آبی نیست. اما از راه آبی و قایق می‌توانید خود را به‌راحتی به این دره برسانید. پدیده‌ای منحصر به فرد و نادر که قدمت عمری بیش از ۲ میلیون سال دارد و به‌واسطه رگبارهای فصلی و فرسایش تندباد و خاک شکل‌گرفته است.

به عبارتی شما در مقابل یک نمایشگاه جذاب و دیدنی از دیوارها، ستون‌ها و مخروط‌های نوک‌تیزی قرار دارید که همانند آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و شما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی جذابی مانند جنگ ستارگان می‌اندازند. بد نیست بدانید که دره ستارگان قشم را در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار داده‌اند.

۹.اردبیل و آب گرم آن برای سفر های زمستانی

بدون شک همه ما می‌دانیم که شمال غرب ایران در شش‌ماهه دوم سال خصوصاً در زمستان مملو از برف است. به همین دلیل پیست اسکی‌های متعدد و متنوعی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. شهر اردبیل هم با وجود بارش برف و سرما، گوی سبقت را از سایر شهرهای اطراف خود ربوده است و یکی از سردترین مناطق در زمستان به حساب می‌آید. پس اگر عاشق تجربه برف‌بازی واقعی هستید، اردبیل مناسب شماست. در این بین پیست اسکی آلوارس که در غرب اردبیل قرار گرفته و در دامنه کوه‌های سبلان جا خشک کرده است یک میعادگاه لذت‌بخش برای عاشقان اسکی و برف است.

اگر دوست دارید با برف واقعی روبرو شوید، توصیه می‌کنیم در فصل زمستان خودتان را به این پیست رسانده و از انجام تفریحاتی مانند تیوب سواری در آن لذت ببرید. اگر سرمای استخوان‌سوز شما را بی‌طاقت کرد، آب گرم‌های این شهر هم می‌توانند تمام سختی زمستان و برف آن را برای شما جبران کنند. ضمن اینکه این آب گرم خواص درمانی هم دارد. در آخر کار هم توصیه می‌کنیم که خودتان را به خوردن یک‌کاسه آش دوغ لذیذ اردبیل مهمان کنید و عسل سرعین را هم فراموش نکنید.

۱۰.طبس و شجاعت حضور در دره کال جنی

آخرین پیشنهاد ما برای انجام سفر های زمستانی شما این است که در این فصل سری هم به دره جنیان بزنید. طبس در خراسان جنوبی قرار گرفته و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های آن  دره کال جنی است. حضور در این دره شجاعت زیادی می‌خواهد که اگر این شجاعت را در خود احساس نمی‌کنید، بهتر است قید حضور در آن را بزنید.

مردم محلی بر این باورند که این دره در طول شب صداهای عجیب‌وغریبی دارد که ناشی از حضور ارواح و اجنه است. به همین دلیل نام آن را کال جنی گذاشته‌اند. واقعیت این است که عوامل طبیعی مختلف و متعددی باعث وجود این صداها هستند و ارواح و اجنه نقشی در به‌وجودآوردن این اصوات ندارند. کال جنی یک دره چندلایه است که به‌واسطه باران‌های موسمی و فرسایش خاک شکل‌گرفته. ضمن اینکه پیچ‌وخم‌ها و حفره‌های موجود در آن فضایی ترسناک و وهم‌آلود را نیز برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. پس اگر شجاع نیستید، قید حضور در این دره را بزنید.

سفرهای زمستانی و تجربه‌هایی که سرد نیستند

این مطلب را به تجربه سفر های زمستانی اختصاص دادیم. البته که انتخاب منطقه‌ای که برای فصل زمستان مناسب باشد کاملاً به شما بستگی دارد. اگر تصمیم دارید در طول زمستان لحظه برف و سرمای واقعی را بچشید یا از این سرما فرار کرده و به مناطق بهاری و گرم و خوش آب‌وهوا بروید، کاملاً به شما بستگی دارد. درهرحال توصیه می‌کنیم که حتماً در فصل زمستان سفر کنید و تمام طول مدت این فصل، اوقات خود را در منزل نگذرانید. شاید باور نکنید اما فصل زمستان هم یکی از بهترین فصل‌ها برای تجربه بی‌نظیرترین اتفاق‌ها و به‌یادماندنی‌ترین خاطرات است. 




الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار