gardeshban.ir

کاتمر یکی دیگر از دسرهای خوشمزه است که بومی شهر غازی عینتاب ترکیه است.
کد خبر: ۶۱۱۸۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 03
گردشبان (gardeshban.ir) :



کاتمر یکی دیگر از دسرهای خوشمزه است که بومی شهر غازی عینتاب ترکیه است. این یک دسر خمیر فیلو ترد است که حاوی پسته و خامه زده شده در آن است. مردم محلی شهر غازی عینتاب روز را با این دسر شروع می‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند آن را در وعده صبحانه بخورند زیرا مغز پسته باعث افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی صبحگاهی می‌شود. چند مغازه کوچک در شهر غازی عینتاب وجود دارد که کاتمر را فقط برای صبحانه سرو می‌کنند.

مواد لازم

خمیر فیلو (یوفکا،باقلوا)۴ ورق 
کره آب شده۸ قاشق غذاخوری
کیماک (کرم لخته شده یا ماسکارپونه یا همان خامه لخته شده)۱۰۰ گرم
مغز پسته خام ریز آسیاب شده۱۰۰ گرم

شکر ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ورق‌های فیلو را روی سطحی صاف و خشک قرار بدهید. بهتر است یکی یکی هر کدام را آماده کنید که خشک نشوند. روی ورق‌های فیلو را کره ذوب شده بمالید. سپس لایه‌ای نازک از خامه زده شده را به صورت یکنواخت (مربعی در وسط آن، لازم نیست کناره‌های خمیر را خامه بزنید) روی آن بمالید و یک قاشق پودر پسته و یک قاشق شکر به صورت پخش روی آن بپاشید. چهار گوشه ورقه‌های فیلو را به داخل تا بزنید و به شکل پاکت در آورید. سطح تا شده را دوباره با کره ذوب شده بمالید.

یک قاشق غذاخوری کره را در تابه نچسب بریزید و آن را روی حرارت متوسط ​​قرار بدهید. پس از ذوب کره، خمیری را که به صورت پاکت آماده شده بود را داخل تابه قرار بدهید و دو طرف آن را به طور یکنواخت سرخ کنید.

بعد از اینکه دو طرف آن طلایی روشن شد، آن را از تابه خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید.
آن را به ۴ تکه برش دهید، روی آن پودر پسته بپاشید و داغ سرو کنید.

نکاتی برای تهیه کاتمر

• می‌توانید از دو لایه خمیر برای تهیه یک عدد کاتمر استفاده کنید. به این صورت که روی یک لایه خمیر را به صورت کامل کره ذوب شده بمالید. سپس یک لایه خمیر روی آن قرار بدهید و خامه زده شده و شکر و پودر پسته روی آن بریزید. ادامه مراحل را مانند دستور بالا انجام بدهید.

• می‌توانید کاتمر را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار بدهید تا طلایی شود.

• می‌توانید از سرشیر زده شده به جای خامه استفاده کنید. در ارومیه کاتمر را با سرشیر نیز درست می‌کنند.

• روی آن را می‌توانید با پودر پسته، گل محمدی و پودر شکر تزیین کنید.

کاتمر پنیری چیست؟

کاتمر پنیری یکی از انواع نان‌های خوشمزه و خوش بافت است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود. برای تهیه آن از پنیر پیتزا در وسط خمیر استفاده می‌شود. این دسر را به صورت گرم یا سرد می‌توان سرو کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار