gardeshban.ir

پیتزا هاوایی اصالتا یک غذای امریکایی است. نام این پیتزا هیچ ارتباطی با ایالت هاوایی ایالات متحده ندارد.
کد خبر: ۶۱۲۳۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 07
گردشبان (gardeshban.ir) :



پیتزا هاوایی اصالتا یک غذای امریکایی است.  نام این پیتزا هیچ ارتباطی با ایالت هاوایی ایالات متحده ندارد.

در اواسط قرن بیستم، یعنی دقیقا سال ۱۹۵۷ در پرتلند امریکا برای نخستین بار تهیه و عرضه شده است. اکنون با گذشت سال‌ها، پیتزا هاوایی یک غذای محبوب در سراسر جهان به شمار می‌رود.

چی لازم دارم:

۵۰۰ گرم آرد
۲ /۱ یک پیمانه آب ولرم
۱ ق س خمیر مایه
۱ ق‌س روغن زیتون بدون بو
۲ /۱ ق‌س نمک
۱۵۰ گرم کالباس مرغ دودی
۱ ق‌س سس قرمز
۲۰۰ گرم کمپوت آناناس خردشده
۲ /۱ پیمانه پیاز قرمز خردشده نازک
۲ /۱ پیمانه فلفل دلمه‌ای (به دلخواه)
۲ پیمانه پنیر موتزارلای رنده‌شده

۱. آرد را الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود.

۲. خمیر مایه را در آب ولرم حل کنید و به مدت ۵ دقیقه در جای گرمی قرار دهید.

۳. آرد را داخل کاسه‌ای بریزید و وسط آن را گود کنید. خمیر مایه را با آب، روغن زیتون و نمک مخلوط کنید و این مایه را کم‌کم به وسط آرد اضافه کنید.

۴. کار مخلوط کردن را از کناره‌ها و اطراف گودی آرد شروع کنید تا به بخش‌های دیگر کاسه برسید. بهتر است این کار را با قاشق چوبی یا لیسک پلاستیکی انجام دهید.

۵. پس از اینکه تمام آرد با مایه مخلوط شد نوبت ورز دادن است. روی میز یا تخته بزرگ کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن باز کنید و بعد دوباره ببندید. اگر لازم بود روی تخته باز هم آرد اضافه کنید. در نهایت داخل ظرف دیگری کمی روغن بریزید و اطراف آن را چرب کنید. خمیر را داخل آن بگذارید و روی سطح خمیر با کارد دو برش عمود برهم ایجاد کنید. روی خمیر را بپوشانید و در جایی گرم قرار دهید تا استراحت کند و حجم آن دوبرابر شود.

۶. پس از اینکه خمیر دوبرابر شد روی تخته کمی آرد بپاشید و دستتان را آردی کنید چون خمیر به شدت چسبناک است. کل خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید و هرکدام را کمی ورز دهید. آنها را روی ظرف مخصوص پخت پیتزا پهن کنید. البته ظرف باید از قبل چرب شده باشد. این مقدار خمیر برای تهیه سه عدد پیتزای خوشمزه کافیست.

۷. فر را با دمای ۲۰۰ در جه گرم کنید و یک کاسه آب داخل آن قرار دهید تا رطوبت داشته باشد. خمیرها را داخل فر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برشته کنید.

۸. مجددا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. روی خمیر را با سس قرمز کمی طعم‌دار کنید.

۹. بقیه مواد شامل کالباس مرغ دودی، کمپوت آناناس، پیاز و فلفل دلمه‌ای را روی خمیر ریخته و روی آنها را با پنیر بپوشانید. بگذارید پیتزا ۲۰ دقیقه داخل فر بماند تا خمیر کمی طلایی شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار