gardeshban.ir

گزارش/
با وجود برخورد مسؤولان با برخی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل گرانفروشی‌ بلیت پروازها، هزینه بلیت پرواز نجف در نوروز ۲ برابر شده است.
کد خبر: ۶۱۶۱۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرانی بلیت پرواز عتبات در آستانه‌ نوروز؛ با هزینه کاروان هوایی فقط ۲ بلیت نجف می‌توان خرید!


قیمت بلیت پرواز تهران نجف در آستانه نوروز ۱۴۰۳ از ۴ میلیون تومان به بیش از ۸ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که بر اساس ابلاغیه معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی کشوری «فروش بلیت چارتری هواپیما از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین برای پروازهای داخلی و پروازهای بین‌المللی به خصوص نجف ممنوع است.»

با توجه به افزایش سفرهای کوتاه مدت عتبات در نوروز که هم‌زمان با ماه رمضان است، برخی متقاضی سفر هوایی به عراق هستند که از امروز ۱۳ اسفند با وجود اینکه بیش از ۲ هفته تا آغاز سال جدید باقی مانده، هزینه بلیت پروازهای نجف رشد قابل توجهی داشته است. محمد حیدری، یکی از متقاضیان سفر عتبات، می‌گوید که «چند ماه برای سفر به کربلا در تحویل سال برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما حالا با گرانی بلیت پرواز نمی‌توانیم به زیارت برویم.»

در ماه‌های گذشته قیمت بلیت پروازهای عتبات بدون‌مجوز گران شد که البته مسؤولان مربوطه چندین بار برخی از ایرلاین‌ها و دفاتر را جریمه کرده‌اند اما آنها بی‌توجه به هشدار سازمان هواپیمایی همچنان اقدام به گرانفروشی می‌کنند.

با وجود گرانی بلیت پروازهای عتبات برای نوروز، هزینه اعزام‌های کاروانی از سوی سازمان حج و زیارت چندان افزایش نیافته؛ به طوری که هزینه سفر عتبات از متوسط ۱۵.۵ میلیون به ۱۶ میلیون تومان رسیده است. یعنی هزینه کامل یک سفر هوایی عتبات با کاروان رسمی به مدت یک هفته آن هم با خدمات اسکان و تغذیه، معادل فقط ۲ بلیت تهران نجف می‌شود. علیرضا فلاحی مدیر کاروان حج می‌گوید که «حج و زیارت نرخ پرواز عتبات (رفت و‌برگشت) را ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای کاروان‌های زیارتی زیر نظر این سازمان اعلام کرده است.» این در حالی است که برخی از شرکت‌های هواپیمایی این بلیت‌ها را بیش از ۱۱ میلیون تومان می‌فروشند؛ یعنی حدود ۲.۵ میلیون تومان گران‌تر!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار