gardeshban.ir

سازمان هواشناسی کشور با هشدار هواشناسی سطح زرد از  افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از  اوایل وقت فردا جمعه در مناطق ساحلی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۲۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۳-1403 January 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
هشدار زرد هواشناسی برای شهرهای ساحلی

سازمان هواشناسی کشور با هشدار هواشناسی سطح زرد از  افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از  اوایل وقت فردا جمعه تا اواخر وقت شنبه چهارم فروردین خبر داد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات (باد شمال غربی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱/۵ متر و دور از سواحل بیش از ۱/۵ متر است و فردا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و شنبه در  مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان شاهد این وضعیت هستیم.

در این وضعیت  خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

توصیه می شود که شهروندان از  شنا و  فعالیت های تفریحی و شیلاتی و از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین اجتناب کنند و  اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را به عمل آورند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار