gardeshban.ir

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اعلام کرد/
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از تعیین ۱۹ مسیر گردشگری در نوروز خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۵۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳-1403 January 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
تعیین ۱۹ مسیر برای گردشگری نوروزی در پایتخت/ خدمات رایگان شهرداری تهران به گردشگران

امیر قاسمی  در خصوص راه‌اندازی تورهای گردشگری شهرداری تهران در تعطیلات نوروز، گفت: با تأکید بر اینکه رقیب بخش خصوصی نیستیم و از آنجایی که شهرداری تهران توانایی بیشتری از بخش‌های خصوصی در حوزه گردشگری دارد، امسال تصمیم گرفتیم که همه خدماتی که از سوی شهرداری تهران ارائه می‌شود رایگان باشد و شهرداری تهران در برگزاری تورهای تهرانگردی پولی شرکت نکرده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ مسیر گردشگری پیش‌بینی در پایتخت شده است، افزود: در نقشه‌هایی که در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود می‌توانند نسبت به انتخاب مسیرهای گردشگری اقدام کنند.

استقرار ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی و خوشامدگویی در مبادی ورودی و خروجی تهران 

قاسمی با بیان اینکه ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی و خوشامدگویی در مبادی ورودی و در مبادی خروجی سایر استان‌ها مستقر شده است که نسبت به تحویل نقشه‌های گردشگری و بن کارتهای تخفیفی به هموطنان اقدام می‌کند، گفت: همچنین تهران میزبان ۱۸۰ «کمپر» است که نقشه‌ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا در هنگام خروج از پایتخت و ورود به استان‌های دیگر معرف تهران باشند.

ثبت اطلاعات تهران در سامانه جامع گردشگری 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: در سامانه جامع گردشگری، اطلاعات تهران ثبت شده است و شهروندان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۴۰*۱* مسیرهای گردشگری و اطلاعات گردشگری تهران را دریافت کنند.

پیش بینی تور ویژه «ری گردی» برای نوروز ۱۴۰۳ و امکان ثبت نام تا ۱۳ فروردین 

وی با بیان اینکه امسال به صورت ویژه تور «ری‌گردی» برای شهروندان پیش بینی شده است، گفت: شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ نسبت به ثبت نام شرکت در تور «ری گردی» اقدام کنند و تا ۱۳ فروردین این ثبت نام انجام می شود و بعد از آن هم وطنان می توانند در روز تعیین شده با همراه داشتن کارت ملی به ایستگاه مترو شهرری آمده و از آنجا با اتوبوس و لیدر از جاذبه‌های دیدنی ری بازدید کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تور «ری گردی» از ساعت ۴:۳۰ تا افطار خواهد بود، گفت: در این تور شهروندان می‌توانند از جاذبه گردشگری همچون قلعه گبری، آتشکده، کارخانه سیمان، چشمه علی و... بازدید کنند. 

وی در خصوص تورهای پیاده روی نیز اظهار کرد: در ساعت ۱۰ و ۱۴ هر روز لیدرها در محل‌هایی که پیش بینی شده مستقر هستند و به صورت رایگان همراه با شهروندان نسبت به بازدید از محل های مختلف اقدام خواهند کرد.

اتوبوس دو طبقه گردشگری در نوروز قابلیت فعالیت ندارد

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در خصوص فعالیت اتوبوس‌ دوطبقه گردشگری گفت: تنها یک دستگاه اتوبوس گردشگری دو طبقه در تهران وجود دارد که در اختیار بخش خصوصی است؛ اما از آنجایی که این اتوبوس نیاز به تعمیر داشت در نوروز امسال قابلیت فعالیت ندارد.

چرایی عدم استقرار اتوبوس‌های گردشگری در تهران 

قاسمی در خصوص چرایی عدم استقرار اتوبوس‌های گردشگری در تهران عنوان کرد: اتوبوس‌های گردشگری برای مقاصدی همچون اراضی عباس آباد، برج میلاد و آزادی پیش بینی شده؛ اما بازخورد خوبی نداشت و در بسیاری موارد اتوبوس‌ها خالی و یا با حداقل مسافر حرکت می کردند و از آنجایی که این موضوع به صرفه نبود امسال از تاکسی‌هایی که در مکان‌های گردشگری مستقر هستند، استفاده کرده‌ایم.

ارائه تخفیف به شهروندان در تورهای نوروزی 

وی در مورد ارائه تخفیف به شهروندان در تورهای نوروزی نیز گفت: برگه‌های تخفیف شامل بازدید رایگان از موزه‌ها، خانه‌موزه‌ها و تعدادی شهربازی و... است؛ اما اتفاق مهمی که امسال رخ داد این بود که با تعدادی از هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره رایزنی کردیم تا با تخفیف ۲۵ درصد خدمات‌شان را به مسافران نوروزی ارائه دهند.

۱۹ مسیر برای گردشگری نوروزی در پایتخت/ خدمات رایگان شهرداری به گردشگران
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار