gardeshban.ir

آبشار «اما» واقع در شهرستان ملکشاهی یکی از جاذبه‌های گردشگری استان ایلام بوده که در ایام نوروز گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.
کد خبر: ۶۱۹۰۳
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳-1403 January 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار «اما» از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری ایلام

در هر نقطه از طبیعت استان ایلام، شگفتی خاصی انتظار شما را می‌کشد و یکی از این جاذبه‌های طبیعی آبشار «اما» در ایلام است.

آبشار زیبای «اما» در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام و در قسمت پشتی دریاچه سد ایلام واقع شده است، برای رسیدن به این آبشار باید از ایلام به سمت شهر ملکشاهی حرکت کنید و پس از گذر از روستای چشمه کبود خود را به این آبشار زیبا برسانید.

این آبشار زیبا با ارتفاع حدود ۲۰ متر یکی از جاذبه‌های طبیعی استان ایلام بوده که به شماره ۲۳۷ در لیست میراث طبیعی ملی ایران قرارگرفته است و دارای ویژگی‌هایی است که آن را نسبت به سایر آبشارها متمایز می‌کند.

ویژگی‌هایی منحصر به فرد آبشار «اما»

کنار آبشار «اما» و به خصوص سمت راست آن می‌توانید پوشش گیاهی جالبی مثل انجیر کوهی، انگور و همچنین بلوط را ببینید که بر زیبایی طبیعت اطراف آبشار اضافه کرده است، همچنین دیواره‌های این آبشار پوشیده از خز و سرخس و پرسیاوشان که زیبایی این منطقه دو چندان می‌کند.


لازم به ذکر است درختان زیبای انجیر کوهی، انگور و بلوط اطراف این محل سرسبز را فراگرفته‌اند و عبور رشته‌رشته آب در میان سرخس‌ها و خزه‌ها، چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، دریاچه این سد نیز به واقع زیبا و تماشایی است و آب زلال این دریاچه پذیرای گردشگرانی است که جهت ماهیگیری، شنا و تحقیقات علمی به این منطقه سرازیر می‌شوند.

خصوصیات این آبشار زیبا آن را در میان مردم منطقه مهم کرده است به طوری که در زندگی آنها تأثیر به سزایی گذاشته است و سال‌ها مورد استفاده مصارف مردم جهت آب آشامیدنی و آبیاری زمین‌ها و آباد کردن محیط اطراف قرار گرفته و از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

زمان مناسب برای سفر به آبشار «اما»

مثل بسیاری از دیگر دیدنی‌های طبیعت ایلام، بهترین زمان بازدید از آبشار «اما» هم اواخر زمستان و اوایل بهار است، البته در هر فصلی که به این منطقه سفر کنید، زیبایی خودش را خواهد داشت، اما اگر قصد آب‌تنی هم دارید، بهتر است زمانی را در نظر بگیرید که هوا خیلی سرد نباشد.

متأسفانه امکانات رفاهی خاصی در نزدیکی این آبشار وجود نداشته به همین سبب اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بهتر است خوراکی‌های لازم، آب، دارو و دیگر وسایل ضروری را به همراه داشته باشید.

شما می‌توانید هم در طبیعت زیبای استان ایلام، حوالی آبشار «اما» در جای مناسبی کمپ کنید و در بعضی از روستاهای این استان که اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد که بسته به برنامه سفر خودتان و در نظر گرفتن فاصله بین جاذبه‌های مورد نظر و اقامتگاه می‌توانید به صورت تلفنی و یا آنلاین اتاقی برای خود رزرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار