gardeshban.ir

یکی از معروف ترین جاده های ایران، جاده چالوس است که از شهر کرج در استان البرز شروع می شود و در نهایت به شهر چالوس در مازندران می رسد.
کد خبر: ۱۰۷۴۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) : این جاده یکی از باصفاترین و به اعتقاد بسیاری یکی از زیباترین جاده های جهان است و با طبیعت سرسبز و زیبا و رستوران ها و کافه های متعددی که در طول مسیر وجود دارد به یک مقصد جذاب تبدیل شده نه یک مسیر ساده! در این مطلب می خواهیم بهترین رستوران های جاده چالوس را به شما معرفی کنیم که غذاهای خوشمزه ایرانی و غذاهای شمالی خوشمزه را در محیطی باصفا و خوش آب و هوا به مشتریان ارائه می کنند و طرفداران زیادی دارند. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

یکی از معروف ترین و بهترین رستوران های جاده چالوس بدون شک رستوران ارکیده است. این رستوران البته در نقاط مختلف ایران هم شعبه دارد، اما شعبه جاده چالوس آن شاید بیش از همه معروف و پرطرفدار شده است. تخت های چوبی لابلای درخت ها و محیط خوش و آب هوای رستوران و صدای دلنواز رودخانه قرار گرفته اند و محیطی باصفا برای غذا خوردن به وجود آورده اند. البته فضای سربسته ای هم در این رستوران وجود دارد که در مواقعی که هوا سرد یا بارانی است می توانید در این قسمت بنشینید. لازم به ذکر است که قیمت غذاها در این رستوران کمی بالاست، اما به اعتقاد خیلی ها این قیمت ارزشش را دارد. اگر به رستوران ارکیده رفتید پیشنهاد می کنیم باقالی پلو با گردن، کباب ترش و ماهی قزل آلا و از همه مهم تر کباب شاندیز این رستوران را حتما امتحان کنید.

رستوران میرزایی یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های جاده چالوس است و با ارائه غذاهای خوشمزه و کیفیت بالای خدمات محبوبیت و شهرت زیادی پیدا کرده است. در این رستوران هم در سالن فضای بسته و هم در محیط باصفا و خوش آب و هوای بیرون می توانید بنشینید و غذایتان را نوش جان کنید. شاید یکی از مزیت های رستوران میرزایی به نسبت سایر رستوران این است که در ابتدای جاده چالوس قرار دارد. به همین دلیل اگر از همان ابتدای سفر گرسنه شدید و دلتان یک وعده غذای ایرانی لذیذ و باکیفیت خواست به رستوران میرزایی بروید. منوی رستوران میرزایی بسیار متنوع است و از انواع کباب گرفته تا خورش و خوراک های خوشمزه را می توانید سفارش بدهید. البته حواستان باشد که قیمت غذاهای این رستوران نسبتا بالاست.

 خب، اگر به دنبال رستورانی ارزان تر می گردید که کیفیت غذای قابل قبولی داشته باشد رستوران دونا گزینه مناسبی است. البته وقتی به این رستوران می روید نباید توقع یک رستوران لاکچری و لوکس را داشته باشید و بیشتر یک رستوران بین راهی خوب و باکیفیت است. اما کیفیت خوب غذا و البته قیمت مقرون به صرفه آن ها باعث شده بسیاری از مسافران در جاده چالوس جلوی این رستوران توقف کنند و آن را یکی از بهترین رستوران های جاده چالوس بدانند. باقالی پلو با گوشت و ماهی قزل آلای این رستوران از جمله پرطرفدارترین غذاها هستند. البته رستوران دونا یک مزیت فوق العاده دارد و آن هم سرو صبحانه است. پس اگر صبح زود راه افتاده اید و صبحانه نخورده اید می توانید برای صرف یک صبحانه خوشمزه و دلچسب به رستوران دونا بروید.
رستوران آبی

رستوران آبی یکی از بهترین رستوران های جاده چالوس است که با چشم انداز بی نظیر و زیبایی که به دره های سیاه بیشه و کوه ها دارد محبوبیت و شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. در جاده چالوس بعد از تونل کندوان و در منطقه سیاه بیشه رستورانی با سقف آبی رنگ خودنمایی می کند که به اعتقاد بسیاری یکی از بهترین رستوران های جاده چالوس است. منوی این رستوران بسیار متنوع است و با قیمت های مناسبی که دارد گزینه ای مناسب برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه شمالی است. پیشنهاد می کنیم اگر به این رستوران رفتید میرزا قاسمی، ماهی سفید و کباب ترش آن را هم امتحان کنید.

یکی دیگر از بهترین رستوران های جاده چالوس رستوران لاله است که در کیلومتر ۷ قرار گرفته و برای کسانی که نمی خواهند مسافت زیادی در جاده پیش بروند انتخاب مناسبی است. منوی رستوران لاله شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی است و انواع کباب، جوجه، ماهی و دیزی را می توانید سفارش بدهید. رستوران لاله علاوه بر ناهار، در وعده صبحانه هم سرویس دهی می کند و از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۱ می توانید برای صرف صبحانه ای دلچسب و خوشمزه به این رستوران بیایید.


اگر در جاده چالوس هستید و در آب و هوای باصفای شمال دلتان هوس یک دیزی مشتی کرده به دیزی سرای هیمه بروید. دیزی سرای هیمه یکی از بهترین رستوران های جاده چالوس است و مشتریان زیادی دارد که از دور و نزدیک و به ویژه شهرهای تهران و کرج برای خوردن دیزی به این رستوران می آیند. این رستوران هم مثل اکثر رستوران های این جاده محیطی بسیار سرسبز و باصفا دارد و مشتریان می توانند روی تخت های فضای باز و در میان درختان سر به فلک کشیده و دلباز بنشینند و دیزی بخورند. رستوران هیمه در نزدیکی رستوران ارکیده قرار گرفته و از پنجره های رستوران می توانید رودخانه و همین طور محیط رستوران ارکیده را ببینید.

اما نوبتی هم باشد نوبت آش است! یکی از لذت بخش ترین و پرطرفدارترین خوراکی ها در مسیر جاده چالوس خوردن یک کاسه آش داغ و خوش طعم است. آش فروشی های متعددی در این مسیر وجود دارند، اما بدون شک معروف ترین آن ها آشکده کندوان است که درست قبل از تونل کندوان قرار گرفته است. انواع آش های خوشمزه و دلچسب مثل آش رشته، آش دوغ، عدسی، خوراک لوبیا و گزینه های دیگر مثل میرزاقاسمی، کشک بادمجان و … را می توانید با قیمتی نه چندان گران و مناسب خریداری کنید.

مورد بعدی در لیست بهترین رستوران های جاده چالوس که به شما معرفی می کنیم رستوران یوسف است. البته همان طور که می دانید سرتاسر جاده چالوس مملو از انواع رستوران و کافه است و بهترین رستوران های جاده چالوس به این لیست محدود نمی شود. علاوه بر سالن رستوران، آلاچیق های چوبی باصفا و زیبایی هم در فضای باز قرار گرفته اند که بسیاری از مسافران ترجیح می دهند در این قسمت بنشینند. در رستوران یوسف می توانید انواع غذاهای خوشمزه مثل انواع کباب، جوجه کباب، ماهی و … را سفارش بدهید و در این محیط دلباز و باصفا نوش جان کنید.

یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های جاده چالوس رستوران وینه است که با غذاهای خوشمزه و فضای دلباز و باصفایی که دارد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تخت های رستوران در کنار رودخانه قرار گرفته اند و از همان جا می توانید چشم انداز زیبایی به رودخانه و آبشار داشته باشید. رستوران وینه پارکینگ هم دارد و بنابراین مشکلی از این نظر نخواهید داشت. منوی رستوران وینه شامل انواع غذاهای ایرانی مثل کباب، دیزی، ماهی کبابی، باقالی پلو با گردن و … است و علاوه بر ناهار، صبحانه هم در این رستوران سرو می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار