gardeshban.ir

سفر به پاتایا، تجربه‌ای بی‌نظیر از گشت و گذار در سواحلی زیبا را برایتان فراهم می‌کند. این شهر ساحلی دارای جاذبه‌های زیادی از جمله جزیره‌ی مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی است که دست کم ارزش یک‌بار بازدید را دارند.
کد خبر: ۱۰۹۵۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش گردشبان ، پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند است که یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور محسوب می‌شود.این شهر نزدیک‌ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک است و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان می‌کند.

براساس گفته‌ها تاریخ شکل‌گیری این شهر به‌عنوان یک منطقه‌ی تفریحی مربوط به ۲۹ ژوئن سال ۱۹۵۹ است. زمانی که سربازان خسته از جنگ آمریکایی به این منطقه آمدند و خانه‌هایی را در کنار سواحل بکر پاتایا اجاره کردند شهرت و آوازه‌ی این سواحل فراگیر شد.
بالاخره در دهه‌ی اوج صنعت گردشگری و توریستی این سواحل بکر و زیبا تبدیل به محلی برای استراحت و تفریح شد. علاوه بر جاذبه‌های دل‌فریب، پاتایا مقصدی مقرون به‌صرفه برای اغلب اقشار جامعه است.

زمستان‌های این شهر، خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است؛ اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند؛ ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به‌جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد.

آدرس
کشور تایلند، ساحل شرقی خلیج تایلند، در فاصله‌ی ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهربانکوک


دسترسی
اکثر تورها و آژانس‌ها در ایران سفرهایی هفتگی را به مقصد پاتایا ارائه می‌دهند. بهتر است به فکر مسافرت خارج از تور دست‌کم برای بار اول نباشید. برای سفرها و تورهای بیشتر از ۸ روز تا جایی که امکان دارد پرواز قطر (القطریه) - امارات (امارات فلای و الاتحاد) یا بحرین (گلف ایر) را انتخاب کنید. در غیر این صورت پرواز داخلی گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود.

هر زمان که قصد سفر به پاتایا را دارید، می‌توانید سفر خود را به کمک کجارو با پایین‌ترین قیمت و ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید. فهرست انواع تور پاتایا که توسط آژانس‌های همکار کجارو ارائه می‌شوند را مشاهده کنید، قیمت‌ها را مقایسه کرده و تور ارزان پاتایا را به‌راحتی خریداری کنید.

تور پاتایا ارزان
پاتایا دارای سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا خوبی است که دسترسی به تمام نقاط شهر را ساده کرده است. اگرچه گاهی در ساعت شلوغی (۷ تا ۹ صبح، ۱۵ تا ۱۸: ۳۰ عصر)، ترافیک‌های آزار دهنده‌ای در خیابان‌های اصلی ایجاد می‌شود که زمان سفر را کمی طولانی می‌کند. البته این ترافیک هنگام بارش باران بدتر هم می‌شود. اغلب مردم این شهر با اتوبوس‌ و تاکسی‌های موتوری جابجا می‌شوند.

انواع وسایل نقلیه در پاتایا شامل مینی‌بوس‌ها (Songtaew)، اتوبوس‌های محلی، تاکسی‌های موتوری و تاکسی است. همچنین شما می‌توانید موتورسیکلت، دوچرخه و اتومبیل اجاره کنید. Songtaew به معنی دو ردیف مینی‌بوسی است که به زبان انگلیسی آن راBaht busهم می‌نامند.

کجارو
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار