gardeshban.ir

سوار شدن در هواپیما نکاتی دارد که اگر آن ها رعایت نکنید شاید تجربه دلچسب سفر شما کمی مکدر شود می خواهیم از کارهایی بگوییم که برای سلامتی و راحتی خود هم که شده هرگز نباید آن ها را در هواپیما انجام دهید.
کد خبر: ۱۱۲۱۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در تمام طول مدت پرواز بر روی صندلی خود ننشینید

کارهایی که نباید در هواپیما انجام داد!

در هواپیما احتمال ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی که نوعی لخته شدگی خون در پاهاست بالا می رود. کارهای ساده ای مثل چند دقیقه راه رفتن و یا ایستادن و کش آمدن می تواند این احتمال را از بین ببرد. در هنگام پرواز لباس های تنگ هم نپوشید تا گردش خون مختل نشود. دکتر کاترین فارست می گوید«مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید از جای خود بلند شوید و پای خود را حداقل هر یک ساعت یک بار تکان دهید » او در ادامه می گوید که حتی اگر نمی توانید بلند شوید بر روی صندلی خود بر روی دست و پا حرکات کششی انجام دهید.

با لنز وارد هواپیما نشوید

کارهایی که نباید در هواپیما انجام داد!

اگر می توانید در طول پرواز به جای لنز از عینک استفاده کنید. هوای کابین به شدت خشک است که این می تواند برای چشم شما حساسیت هایی را ایجاد کند که اگر لنز داشته باشید این حساسیت بیشتر می شود.
 
تهویه هوای بالای صندلی خود را خاموش نکنید

کارهایی که نباید در هواپیما انجام داد!

اگر احساس کردید که وزش باد سردتان می کند بهتر است به جای اینکه تهویه هوا را خاموش کنید لباس بیشتری بپوشید. باید تهویه را بر روی متوسط یا زیاد تنظیم کنید در این صورت میکروب های موجود در هوا به سمت شما نمی آیند.
 
هرگز با پای برهنه در هواپیما راه نروید
خدمه پرواز که مدت زیادی را در هواپیما می گذرانند اتفاقات زیادی را دیده اند. لیندا فرگوسن که به مدت ۲۴ سال خدمه پرواز بوده است می گوید« گاهی دست و پای کسی خون می آید، گاهی کسی بالا می آورد، گاهی غذا بر روی زمین ریخته می شود. افرادی را می بینیم که مرتب با پای برهنه به دستشویی می روند و نمی دانند که زمین پر از میکروب است». او در ادامه می گوید: هرگز با پای برهنه در راهرو و یا دستشویی راه نروید چون حتی گاهی لیوان به زمین می افتند و ممکن است بر روی زمین خرده شیشه باشد.

به نوشیدنی خود یخ اضافه نکنید
در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ انجام شد این نتیجه بدست آمد که از بین ۳۲۷ منابع آبی هواپیما فقط ۱۵ درصد آن ها دارای استانداردهای سلامت هستند، بعد از اینکه در سال ۲۰۰۹ قوانینی برای آب های آشامیدنی هواپیما ایجاد شد استانداردها افزایش پیدا کرد و بیشتر هواپیماها دیگر آب آشامیدنی خود را از شیر آب نمی گیرند اما با این حال یخ های مکعبی شکل آن ها همچنان از همان آب قبل تهیه می شود . لیندا فرگوسن می گوید: «مخزن هایی که در هواپیما استفاده می شوند قدیمی هستند و بعد تستی که بر روی آن ها انجام شد معلوم شد که در آن ها باکتری وجود دارد» ، به همین دلیل است که آن ها صدها تن آب آشامیدنی بطری شده را به داخل هواپیما می آورند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار