gardeshban.ir

تابستان گذشته دلایل متعددی باعث شد که کشور اسپانیا تابستان پررونقی را در زمینه صنعت گردشگری تجربه نماید.این عوامل شامل حملات تروریستی به کشورهای اروپایی که مقاصد گردشگری سنتی مردم دنیا بودند و برخی از تحولات دیگر بود.
کد خبر: ۱۱۲۲۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاهش نرخ سود، بهای بنزین و ناآرامی در مراکز دیگری تفریحی که در کناره های دریای مدیترانه معمولا گردشگران را به خود جلب می کردند باعث شد که اسپانیا محل امنی برای هجوم گردشگران باشند و تابستان گذشته یکی از بهترین فصول گردشگری این کشور.

آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟

اما گویا مقامات اسپانیایی نگران هستند که این اوج به افول غیرقابل پیش بینی بینجامد و در نهایت گردشگری اسپانیا روزهای بدی را در پیش رو داشته باشد.

بیشتر علاقه مند به خرید هستند تا این که بخواهند در کنار دریا آفتاب بگیرند. با این همه اخیرا صنعت گردشگری اسپانیا سود فراوانی از همین سواحل آفتابی خود برده است.

خوزه لوئیس زوردا، رئیس کمپانی گردشگری «Exeltur» اسپانیا معتقد است ایجاد مجدد چنین شرایطی بسیار دشوار است و از میان ۷۵ میلیون گردشگری که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی از اسپانیا دیدن کنند، نزدیک به چهار میلیون از گردشگرانی هستند که پیش از این به کشورهایی چون ترکیه و مصر نیز سفر کرده‌اند.

پیش ‌بینی می‌شود صنعت گردشگری اسپانیا در در سال ۲۰۱۶ شاهد رشد سالانه ۴٫۴ در مقایسه با چشم انداز رشد ۳٫۲ درصدی برای کل اقتصاد این کشور باشد که این رقم در ۱۵ سال اخیر  بی ‌سابقه بوده است.

در میان مناطق پربازدید اسپانیا منطقه شمالی کاتالونیا از جمله مکانهایی در این کشور است که بیشتر توریست ها به آن جا می روند یعنی در واقع یک چهارم توریست هایی که اسپانیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند به این منطقه روی می‌آورند. تا جایی که بین ماه های ژانویه و اوت حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این منطقه دیدن کردند که رقم بسیار عمده ای محسوب می شود.

آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟

منطقه «بالئاری» که یکی از بخش های خود مختار این کشور است و در واقع یکی از پنجاه استان این کشور است از نظر شمار گردشگران و استقبالی که از سوی مسافران می‌شود مقام دوم را در میان سایر مناطق این کشور به خود اختصاص داده است. دیگر منطقه ای که خیلی مورد استقبال قرار دارد و در میان مردم ایران هم حتی به صورت ضرب‌ المثل خیلی اشتهار دارد منطقه ای است که ما به آن جزایر قناری می گوییم.

اسپانیا به طور کلی یکی از کشورهایی است که در زمینه گردشگری بسیار موفق عمل کرده است. تا جایی که سال ۲۰۱۵ به طور کلی ۶۸ میلیون بازدید کننده و گردشگر از این کشور دیدن کردند و بعد از کشورهای فرانسه و آمریکا این کشور در مقام سوم از نظر موفقیت در جذب گردشگر ایستاد. با این حال این کشور در خصوص آینده صنعت گردشگری خود نگرانی هایی هم دارد.

مهم‌تر آنکه گردشگران در مقایسه با سال گذشته کمتر هزینه می‌کنند و میزان هزینه آنها وابسته به ماه میلادی دو تا شش درصد کاهش داشته است و مدت زمان کمتری را نیز در اسپانیا سپری می‌کنند.

آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟

اما این نگرانی از کجا ناشی می شود. آن طور که فیلیپ موسکوزو، استاد دانشگاه کسب و کار و تجارت مادرید می گوید این روزها صرفه جویی در هزینه‌ها یک روش عمده برای مردم محسوب می‌شود و به این ترتیب بسیاری مسافران تلاش می‌کنند به وسیله سفر با خطوط هوایی ارزان قیمت و اقامت در خانه های کرایه ای که از سوی برخی از سایت ها مانند Airbnb   به مردم پیشنهاد می شود از هزینه های خود کم کنند. به طوریکه این مساله بسیار برای هتل داران نگران کننده شده است.

آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟

در طول دو سال گذشته، شمار اقامتگاه‌های معمول برای توریست‌ها ۱٫۶ درصد افزایش داشته، در حالی که استفاده و اجاره اقامتگاه با استفاده از وب‌ سایت‌هایی چون «Airbnb» حدود ۷۵ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار