gardeshban.ir

به تازگی رستوران زیردریایی جالبی را در نروژ تکمیل کرده که نخستین رستوران زیردریایی در اروپا محسوب می‌شود. این رستوران بزرگ‌ترین رستوران زیردیایی دنیا هم محسوب می‌شود و امکان پذیرایی از ۱۰۰ مهمان را دارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۲
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
به علاوه این رستوران امکان استفاده به منظور پژوهش‌های دریایی را هم دارد؛ اما معماری این رستوران هم بسیار جالب است و از بیرون شبیه یک بنای نیمه‌غوطه‌ور و در آستانه غرق شدن به نظر می‌رسد. استحکام دیواره‌های بتنی این بنا، مقاومت آن را در برابر امواج خروشان، تضمین می‌کنند.

وقتی وارد این رستوران می‌شوید، نورپردازی و منظره قابل مشاهده، حس و حال خاصی را برمی‌انگیزند. گویی که شما بین ساحل و دریا و همچنین بین سطح و عمق دریا سرگردان هستید و هر آن بین آنها، تغییر مکان می‌دهید. از لحاظ غذایی، تلاش شده که از غذا‌های دریایی محلی و آن هم از ذخایر قابل تجدید منطقه استفاده شود. حتی در انتخاب مبلمان و میز و صندلی رستوران دقت شده که حس استحکام و نوگرایی و تعلق به آینده را در مهمان‌ها برانگیزند.

دوربین‌ها و ابزار‌های اندازه‌گیری این بنا، کاربرد آن را فراتر از یک رستوران پیش می‌برند و جنبه پژوهشی هم به آن می‌بخشند و با آن‌ها می‌شود گونه‌های متنوع زیستی منطقه را مورد بررسی قرار داد.








مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار