gardeshban.ir

برای مدت‌های طولانی در تاریخ بشر مردم به دو منظور کشاورزی و تزئینی گیاهان مختلف را پرورش می‌دادند. البته ما فقط در مورد باغچه‌های کوچک حیاط شما، که در آن گوجه‌فرنگی می‌کارید، صحبت نمی‌کنیم. باغبانی شاخه‌ای از هنر است چشم‌ندازهای زیبای بسیاری در سراسر جهان خلق کرده‌است.
کد خبر: ۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مطلب نگاهی داریم به ۱۰ باغ زیبای دنیا:


۱/ کنروکوئن، کانازاوا، ژاپن

باغبان‌های ژاپنی در طراحی باغ‌های خود تلاش می‌کنند تا یک منظره ایده‌آل را در فضایی خاص ایجاد کنند. کنروکوئن در کانازاوا یکی از بهترین نمونه‌های باغ‌های ژاپنی است که در طول ۲۰۰ سال گذشته، از اواسط قرن هجدهم ساخته شده‌است. در واقع، این یکی از سه باغ بزرگ در ژاپن به همراه کوراکوئن در اوکایاما وکایراکوئن در میتو است.

۲/ کیوکن هوف، لیسه، هلند

کیوکن هوف یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل جهان است که زمینی به مساحت ۸۰ هکتار را پوشش می‌دهد که در آن گیاه را پروش می‌دهند. در این باغ بزرگ حدود ۷ میلیون گیاه وجود دارد که هر سال به هنگام بهار منظره فوق‌العاده‌ای از شکوفه های بهاری را به نمایش می‌گذارد. (این باغ فقط بین ماه‌های مارچ تا می باز است.) در اینجا شما لاله‌ها را خواهید دید، گل‌هایی هلند به خاطر آنها مشهور است.

۳/ باغ گیاه شناسی گرمسیری نونگ نوچ، پاتایا، تایلند

در سال ۱۹۵۴ "پیسیت” و "نوگنوچ تنساچا” ۶۰۰ هکتار زمین خریدند تا آن را به باغ میوه تبدیل کنند. اما بعد تصمیم گرفتند که آنجا را تحت عنوان زمین‌های حافظت شده به نمایش عموم بگذارند. و در نهایت در سال ۱۹۸۰ آنها درب باغ گرمسیری خود را به روی بازدیدکنندگان گشودند.

۴/ باغ‌های ورسای، ورسای، فرانسه

لیستی بلند از باغ‌های گشفت‌آور دنیا بدون اشاره به باغ‌های Château ورسای کامل نخواهد بود. مساحت این باغ حدود ۲۰۰۰ هکتار است و چشم‌انداز آن فعلی آن توسط باغبان "آندره لو نتر” طراحی شده است، کسی که توسط لوئی چهاردهم (پادشاه فرانسه) در سال ۱۶۶۱ برای این کار منصوب شد. سالانه بیش از ۶ میلیون بازدید کننده از این باغ زیبا دیدن می‌کنند.

۵/ باغ‌های گیاه شناسی سلطنتی کیو، کیو ، انگلستان

بیش از یک فضای سبز زیبا، کیو یک موسسه پژوهشی بین‌المللی شناخته شده‌است که صدها دانشمند و محقق در آنجا مشغول به کارند. در این باغ‌ها بیش از ۴۰٫۰۰۰ گونه گیاهی و همچنین ۱۲ ساختمان تاریخی از جمله خانه ویکتوریا-ارا پالم وجو دارد.

۶/ باغ گیاه شناسی بروکلین، نیویورک، نیویورک

اغلب شما نمی‌توانید یک باغ ۵۲ هکتاری در قلب یک کلان شهر بزرگ پیدا کنید. اما به لطف باغ گیاه شناسی بروکلین، این دقیقا همان چیزی است که شما در نیویورک پیدا خواهید کرد! این باغ برای ۲۰۰ درخت گیلاس شهرت دارد.

۷/ جاردین ماجورل، مراکش، مراکش

نقاش فرانسوی "ژاک مارجورل” چهار دهه را صرف باغبانی در باغ اطراف ویلا خود در مراکش کرد. رنگ آبی درخشان بر روی ساختمان‌ها، گلدان‌ها، دروازه‌ها و دیگر بخش‌های باغ بسیار قابل ملاحضه است. این باغ در سال ۱۹۸۰ توسط "ایو سنت لورن” و "پیر برگ” خریداری شد.

۸/ باغ گیاه شناسی کرستنبوش، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کرستنبوش در سال ۱۹۱۳ تاسیس شد و در دامنه‌های کوه "تیبل” واقع شده است. این باغ بزرگ به سازمان گیاهان حفاظت شده آفریقای جنوبی اختصاص دارد.

۹/ ویلا د است، تیولی، ایتالیا

ساختمان اصلی این خانه ییلاقی قرن شانزدهم، خود یک شگفتی است. این خانه روبه روی یک باغ باورنکردنی با ۵۱ چشمه است. با توجه به اینکه هرکدام از این چشمه‌ها فقط بر روی گرانش زمین اجرا شده‌اند، این یک شاهکار بی‌نظیر به‌شمار می‌رود. همچنین چشم‌انداز تراس الهام‌بخش طراحی بسیاری از باغ‌های اروپایی بوده‌است.

۱۰/ کاخ تابستانی، پکن، چین

کاخ تابستانه ترکیبی از عمارت‌های تاریخی، معبد‌ها، پل‌ها و یک منظره طبیعی زیبا و پر از تپه است که توسط یونسکو به عنوان "شاهکار طراحی چشم انداز باغ چینی” به ثبت رسیده‌است. کاخ تابستانه در سال ۱۹۹۸ میراث جهانی یونسکو نام گرفت.






















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار