gardeshban.ir

واژگونی قایق تفریحی در رودخانه دانوب در بوداپست، پایتخت مجارستان، ۷ گردشگر اهل کره جنوبی کشته و ۲۱ تن ناپدید شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۹۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

شب گذشته یک قایق تفریحی با یک شناور دیگر برخورد کرد. هنگام این حادثه ۳۰ گردشگر اهل کره جنوبی، سه راهنمای تور و همچنین دو خدمه مجار در این قایق بودند.

هفت نفر تا کنون نجات داده شدند و عملیات نجات زیر باران شدید به طور گسترده در جریان است. باران شدید و جریان تند آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه عملیات نجات را سخت کرده است. پلیس جنایی مجارستان در حال تحقیق درباره علت این حادثه است. این قایق که نامش به معنای "پری دریایی” است، گنجایش ۴۵ نفر را داشته و برای سفرهای گردشی استفاده می‌شده است.

تصویرهای منتشر شده از حادثه نشان می‌دهد که این قایق با یک کشتی بزرگتر در نزدیکی یکی از پل‌های شهر بوداپست (پل مارگیت) برخورد کرده است. برخی گزارش‌ها حاکی است که کشتی از پشت به قایق زده است. مقامات مجارستان هنوز این مساله را رسما تایید نکرده اند.

قایق تفریحی پری دریایی

 

با وجود تردد کشتی‌ها و قایق‌های بسیار در این بخش دانوب اما چنین حادثه ای کم سابقه بوده است. صبح امروز، پنج‌شنبه سخنگوی پلیس مجارستان در یک کنفرانس خبری گفت که قایق تقریبا بلافاصله پس از برخورد، واژگون شده است. در همین حال رئیس انجمن ملی کشتیرانی مجارستان خطای انسانی را علت این حادثه دانسته اما توضیحات بیشتری در این‌باره نداده است.

وزارت خارجه کره جنوبی تایید کرده است که هفت تن از شهروندانش در این حادثه کشته شده‌اند و ۱۹ شهروند دیگر این کشور همچنان مفقود هستند. این وزارتخانه همچنین از اعزام یک تیم تحقیقاتی به مجارستان خبر داده است. به گزارش رسانه های کره جنوبی یک کودک در میان افراد گمشده این حادثه است.

عملیات گسترده نجات از شب گذشته تا صبح پنج‌شنبه همچنان ادامه دارد. چندین قایق و گروه‌های غواصی، با کمک نورافکن و جستجو با امواج رادیویی عملیات جستجو را ادامه می‌دهند. پس از ساعت‌ها جستجو، لاشه قایق "پری دریایی” کف رودخانه کشف شده است. تیم امداد هشدار داده است که هر چه زمان می‌گذرد با توجه به جریان شدید آب احتمال یافتن قربانیان این حادثه کمتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز در پی این حادثه حرکت کشتی ها و قایق‌ها در بخش جنوبی دانوب در بوداپست متوقف شده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار