gardeshban.ir

ژاپن کشوری است با تاریخی غنی و پیچیده و این موضوع سبب شده تا شاهد شکل گیری فرهنگی والا، افسون کننده و جذاب در این کشور باشیم که سالیانه میلیون ها گردشگر در سراسر دنیا را به سمت خود جذب می کند.
کد خبر: ۱۵۲۲۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
ژاپن کشوری است با تاریخی غنی و پیچیده و این موضوع سبب شده تا شاهد شکل گیری فرهنگی والا، افسون کننده و جذاب در این کشور باشیم که سالیانه میلیون ها گردشگر در سراسر دنیا را به سمت خود جذب می کند.

جشنواره های مهم: جشنواره هانامی (Hanami) یا شکوفه های گیلاس، مشهورترین جشنواره و پر بازدیدترین زمان سفر به ژاپن محسوب می شود که از اواخر ماه مارچ تا اوایل آپریل ادامه دارد. جشنواره برفی ساپورو (Sapporo) در ماه فوریه، فوجی راک فستیوال در ماه جولای، جشنواره (Tokushima’s Awa Odori) در ماه آگوست و هفته طلائی ژاپن (Golden Week)  از ۲۹ آپریل تا ۵ می از مهم ترین جشنواره های ژاپن هستند که پیدا کردن هتل و محل اقامت در این ایام و به ویژه طی هفته طلایی ژاپن، تقریبا غیرممکن است.

بهترین زمان بازدید: فصل بهار به دلیل وجود جشنواره شکوفه های گیلاس (اواخر مارچ تا اوایل آپریل) زمان خوبی برای دیدن ژاپن محسوب می شود، پائیز در ژاپن زیباست ، باغ های تزئین شده و رنگارنگ، در این فصل، بسیار دیدنی است. تابستان های ژاپن بسیار گرم است و در فصل زمستان پیست های اسکی فراوانی در این کشور وجود دارد. فصل کوهنوردی در قله فوجی از ماه جولای تا آگوست اغاز شده و شما می توانید تا دامنه های برفی این قله بالا بروید. البته این ورزش چندان در بین مردم ژاپن رایج نیست.

محل اقامت : این بخش را می توان پر هزینه ترین قسمت سفر به ژاپن محسوب کرد. به معنی واقعی در ژاپن گزینه اقامتی ارزان قیمت وجود نداشته اما در عوض حتی میهمان سراها و مسافرخانه های این کشور هم کاملا تمییز و مناسب هستند. 

مسافرخانه در زبان ژاپنی (Ryokans ) نامیده شده و نوع ارزان آن (minshuku) نام دارد که مسافرخانه های سنتی ژاپنی هستند که محل مناسبی برای کشف فرهنگ و آداب و رسوم مختلف میهمانداری و غذاهای ژاپنی به شمار رفته و توصیه می کنیم حتما چند شبی را در این هتل ها اقامت کنید. در این کشور همچنین انواع هتل های کپسولی نیز وجود دارد که شما در آن می توانید یک شب را در کپسول های بسیار پیشرفته ای که فقط دارای فضایی به اندازه  یک تخت خواب است، سپری کنید. اگر شما برای مدتی کوتاه و تنها یکی دو روز در شهری اقامت خواهید داشت من به طور جدی، (AirBnB ) را توصیه می کنم. این نوع اقامت بسیار ارزان بوده و بسیاری از گردشگران از آن استفاده می کنند. 

برای مسافران کوله پشتی به دوش یا (backpackers) نیز رزرو محل خواب در (Hostelworld) گزینه خوبی است و می تواند در مواقع شلوغ و به ویژه جشنواره شکوفه های گیلاس، به دادتان برسد البته باید دست کم از چندماه پیش تر به فکر رزرو محل خواب در این هتل باشید. احتمالا در (Agoda) می توانید گزینه های اقامتی با قیمت متوسط پیدا کنید.

حمل و نقل عمومی : برای رسیدن به ژاپن سعی کنید هواپیمایی به مقصد فرودگاه هانیدا انتخاب کرده و همچنین جواز استفاده از راه آهن (JR Pass) را نیز تهیه کنید. از سال ۲۰۱۶ به بعد تمامی گردشگرانی که به ژاپن سفر می کنند باید پیش از سفر خود نسبت به این موضوع اقدام کنند. این مجوز فقط برای گردشگران صادر شده و شما در هنگام ورود به کشور قادر به تهیه آن نخواهید بود. 

با داشتن این مجوزها شما می توانید از تخفیف های مناسبی بهره مند شده و استفاده از ترن برای سفر به سایر شهرها و مناطق خارج از توکیو، بهترین گزینه محسوب می شود. خط آهن ژاپن بسیار گسترده و کارآمد بوده و بهنرین گزینه برای سفرهای بین شهری محسوب می شود. توصیه می کنیم پیش از سفر به ژاپن نرم افزار (Hyperdia) را در موبایل خود نصب کنید تا با کمک آن بتوانید بهترین مسیرهای موجود را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید. این نرم افزار، بسیار دقیق بوده و تمامی جزئیات را به شما ارائه می کند. 

علاوه بر مجوز استفاده از راه آهن شما باید یک کارت (Suica card) نیز از دستگاه های خودکار یا ماموران فروش بلیط تهیه کنید. شما با شارژ این کارت ها به راحتی می توانید از سرویس های حمل و نقل عمومی، مترو و قطارهای بین شهری استفاده کنید. اگر برای پیدا کردن مسیر خود با مشکل روبرو شدید، به مسئولین فروش بلیط مراجعه کنید، معمولا در بین این افراد هستند کسانی که کمی انگلیسی بلد باشند.

سایر موارد احتمالی:  برخی موارد مثل مجوز راه آهن، استفاده از تخفیف های پروازی و … تنها در خارج از ژاپن در اختیار شما بوده و از داخل این کشور امکان دسترسی به آن را نخواهید داشت. 

برای رزرو این موارد هم شما باید پیش از سفر خود، برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. در شهر توکیو تابلوهای شهری با زبان انگلیسی بسیار کم و محدود بوده و البته با توجه به اینکه توکیو خود را برای میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ آماده می کند، این شرایط به سرعت در حال بهبود است. در سال های پیش رو تا المپیک، این کشور در حال بازدید و بهبود شرایط ایستگاه های قطار خود جهت خدمات دهی بهتر به گردشگران است. 

توصیه می کنیم از هم اکنون به فکر نصب یک اپلیکیشن ترجمه زبان ژاپنی و دانلود مسیرها و نقشه این کشور بوده و صبور باشید. مردم محلی بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند و به غریبه ها کمک کرده و در بسیاری از مواقع برای فهماندن منظور خود به شما، پانتومیم اجرا می کنند. احتمال دانستن زبان انگلیسی توسط نسل جوان ژاپنی از جمله  دانشجوها و دبیرستانی ها بیشتر بوده و این افراد قطعا می توانند زبان انگلیسی را بخوانند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار