gardeshban.ir

دو گردشگر آلمانی به دلیل درست کردن قهوه زیر پل ریالتو (Rialto) علاوه بر اخراج از ونیز ۹۵۰ یورو نیز جریمه شدند.
کد خبر: ۱۵۱۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
ونیز در ایتالیا یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. درآمد هنگفت ایتالیا از گردشگران ورودی بر کسی پوشیده نیست اما همین افراط در جذب گردشگر برای برخی از مناطق این کشور دردسرهایی را ایجاد کرده که مسئولان محلی را به سخت‌گیری و یا افزایش مالیات بازدید واداشته است. یکی از این مناطق شهر ونیز است.

این شهر رویایی روی آب هرساله میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند اما هر روز نیز قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد این گردشگران وضع و اعمال می‌شود.

هفته نامه فرانسوی «لو پوئن» نوشت: دیروز جمعه وقتی یک زوج آلمانی زیر پل ریالتو نشستند و کوله پشتی خود را گشودند و بساط درست کردن قهوه را چیدند، فکرش را هم نمی‌کردند که این اقدام ساده و معمولی ۹۵۰ یورو جریمه و اخراج از شهر را برایشان به همراه داشته باشد.

این دو گردشگر اهل برلین ۳۲ و ۳۵ ساله صبح روز جمعه، اجاق کوچکی را روشن کردند تا قهوه آماده کنند ولی به سرعت توسط نیروهای پلیس محلی بازداشت شدند.

بر پایه بیانیه شهرداری ونیز، این دو گردشگر به دلیل رفتار نامتناسب با قواعد گردشگری بازداشت و مبلغ ۹۵۰ یورو جریمه شدند. همچنین بر اساس قانون تازه شورای شهر، از دو گردشگر متخلف خواسته شد تا ونیز را ترک کنند.

شورای شهر ونیز از ماه مه گذشته (اردیبهشت / خرداد) قوانین سختگیرانه‌تری در قبال گردشگران وضع کرده و تاکنون ۴۰ نفر مشمول آن شده اند.

لوئیجی برونیارو (Luigi Brugnaro) شهردار ونیز در بیانیه ای اعلام کرد: ونیز باید محترم شمرده شود و افرادی که فکر می‌کنند در این شهر می‌توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند باید بدانند پلیس محلی با آنان برخورد می‌کند و پس از جریمه بازگردانده می‌شوند.

وی همچنین اعلام کرد که از این پس، هویت این افراد به سفارتخانه و یا کنسولگری‌های مربوط اعلام خواهد شد.

مجموعه قوانین وضع شده در ماه مه، قواعدی مربوط به پاکیزگی و ایمنی شهر را شامل می شود که به دلیل وجود راه‌های آبی متعدد و گذر قایق‌ها با رفت و آمد قابل توجه گردشگران مواجه است. در این قوانین همچنین ممنوعیت‌هایی از جمله برای پیک نیک در برخی از اماکن، شنا کردن در چشمه‌ها و گردش با بدن برهنه در این شهر در نظر گرفته شده که برای متخلفان جریمه‌های سنگینی تا اخراج از این شهر را در پس خواهد داشت.

ونیز که به دلیل کانال‌های آبی متعدد مورد توجه است، ۵۵ هزار نفر جمعیت را در قلب تاریخی خود جای داده و هر سال حدود ۳۰ میلیون گردشگر را می‌پذیرد.


اخراج دو گردشگر از ونیز به خاطر قهوه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار