gardeshban.ir

برای کسانی که به مناظر طبیعی علاقمندند تماشای چشم اندازهایی که ترکیبی از دو اقلیم یا چشم انداز طبیعی باشند، همیشه جذاب است.
کد خبر: ۱۵۳۲۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
چشم اندازهایی که در ان دریا به کویر یا کوه به دریا و یا جنگل به دریا می رسد همواره جذابیت های خاص خود را داشته و دارد. یکی از چشم اندازهایی که در شمال کشور این امکان را به طبیعتگردان می دهد که در سایه درختان جنگل به تماشای امواج دریا بنشینند، پارک جنگلی سی سنگان است. این مجموعه در سال 1344 به عنوان محلی برای تفرج مردم در بخشی از جنگل های محدوده نوشهر و ساحل مازندران طراحی و ساخته شد. در سال های ابتدایی تاسیس این پارک باتوجه به اقلیمی که این محدوده دارد، یکی از اهدافی که برای آن تعریف شد، محافظت از گونه های مختلف گیاهی بود و امروز سی سنگان علاوه بر اینکه رویشگاه انواع گونه های گیاهی است، همچنان از سیاست حفاظت از گونه های نادر شمشاد پیروی می کند و تنها ذخیره گاه بزرگ شمشاد در خاورمیانه است.

در سی سنگان علاوه بر چشم اندازهای بدیع جنگل در فضایی نزدیک به 602 هکتار، امکان استفاده از امکانات تفریحی هم در محدوده پارک جنگلی برای گردشگران وجود دارد از جمله محوطه پیک نیک، محوطه کمپینگ، تفریحات ساحلی، پیست کارتینگ، موتورهای چهارچرخ، کلوپ جت اسکی، کلوپ قایق سواری، پیست دوچرخه سواری، فروشگاه، پناهگاه بزرگ، پارک کودک، پارک بادی، پیست اسب سواری، زمین ورزش های ساحلی، کافی شاپ، رستوران و سفره خانه. جنگل سی سنگان در کنار پوشش چشم نواز گونه های مختلف گیاهی، زیستگاه دائمی گونه هایی از جمله شوکا، مرال، خرس قهوه ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال هم هست.

در سی سنگان امکان کمپینگ و اقامتگاه وجود دارد، اما امکان دیگری هم برای کسانی که علاقمند به آشنایی با جوامع محلی هستند، فراهم است. نزدیکی این منطقه به دو روستاهای توسکاتک و و صلاح الدین کلا فرصتی است برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و زندگی اهالی روستایی که در همسایگی منطقه ای به زیبایی سی سنگان زندگی می کنند.


پارک جنگلی سی سنگان؛جایی که جنگل و دریا به هم می رسند/تصاویر

پارک جنگلی سی سنگان؛جایی که جنگل و دریا به هم می رسند/تصاویر

پارک جنگلی سی سنگان؛جایی که جنگل و دریا به هم می رسند/تصاویر

پارک جنگلی سی سنگان؛جایی که جنگل و دریا به هم می رسند/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار