gardeshban.ir

همیشه باید این را بدانید که تمامی افرادی که در فرودگاه هستند، مسافر نیستند.
کد خبر: ۱۵۵۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
همیشه باید این را بدانید که تمامی افرادی که در فرودگاه هستند، مسافر نیستند. با توجه به افزایش ماموران و نگهبانان، هنوز هم شاهد کلاهبرداری‌های بسیاری در فرودگاه‌ها هستیم. برخی از مسافران با قرار گرفتن در فرودگاه احساس امنیت می‌کنند اما اگر مسائل امنیتی را رعایت نکنند، ممکن است طعمه‌ی کلاهبرداران شوند. کلاهبرداران معمولا بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و تا شما متوجه شوید، از محل می‌گریزند. حال خوب است با کلاهبرداری‌های رایج در فرودگاه آشنا شده تا آگاهانه‌تر عمل کنید.

1. کلاهبرداری هنگام عبور از گذرگاه های امنیتی

این یک راز نیست، بلکه سرقت در فرودگاه، امری رایج و مشکل‌ساز در تمامی فرودگاه‌های جهان است. حتی در برخی موارد دیده شده که ماموران امنیتی دست به سرقت زده‌اند، پس اگر حواستان جمع نباشد به راحتی طعمه دیگران می‌شوید. هنگام عبور از دروازه‌های امنیتی، همراه چمدانتان باشید. برخی از افراد با باز نکردن کمربند یا همراه داشتن فلزی کوچک، باعث اتلاف وقت در عبور شده و از چمدان خود غافل می‌‌شوند که این زمان، مناسب‌ترین زمان برای کلاهبرداران و انجام سرقت است.

2. جیب‌بری هنگام تحویل گرفتن چمدان

زمانی که پرواز به پایان می‌رسد و مسافران به مقصد می‌رسند، اولین کاری که انجام می‌دهند، تحویل گرفتن چمدان و جمع شدن دور چرخی است که چمدان‌ها بر روی آن حرکت می‌کنند. مسافران اغلب در این زمان خسته‌ی راه هستند و می‌خواهند زود چمدان خود را تحویل گرفته و بروند اما از اتفاقات اطراف خود بی‌خبر هستند. در میان این جمعیت اگر حواستان نباشد، به راحتی جیب‌برها می‌توانند محتویات جیب شما را خالی کنند.

3. کلاهبرداری توسط تاکسی‌ها در فرودگاه

مسافران بعد از داشتن یک پرواز خسته‌کننده، فقط می‌خواهند زودتر به هتل یا خانه برسند. در این زمان به معتبر بودن تاکسی و اینکه از تاکسی‌ها مخصوص فرودگاه استفاده کنند، کمتر توجه می‌کنند. ممکن است برخی از افراد یا حتی دارندگان تاکسی، نرخ مناسب‌تری پیشنهاد دهند و شما را وسوسه کنند اما خطری بزرگ در کمین شما باشد. این خطر بیشتر در کمین مسافران بین‌المللی است اما همه‌ی مسافران باید دقت داشته باشند که فقط از تاکسی‌های خود فرودگاه استفاده کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار