gardeshban.ir

روستاها یکی از قطب های گردشگری در هر کشوری به شمار می آیند. در ایران نیز این قطب گردشگری مربوط به استان مازندران می شود.
کد خبر: ۱۵۶۴۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مازندران با طبیعت بی نظیر خود یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود.

علی اصغر مونسان در افتتاح خانه بومگردی آوای باران در دهستان 3000 روستای یاندشت تنکابن با بیان اینکه مازندران با طبیعت بی نظیر یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت های بومگردی بسیاری بوده که سبب می شود پای گردشگران خارجی به این استان باز شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی گاها این واحد های بومگردی را به هتل های پنج ستاره ترجیح می دهند، تصریح کرد: نزدیک شدن به آداب و رسوم جوامع محلی و آشنایی با آن باعث حرکت گردشگران خارجی به سمت این واحدها می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: طبیعتگردی نیز در مازندران موضوع مهمی است که امیدواریم طبیعتگردی همانند بخش های دیگر گردشگری مازندران سرآمد باشد.

مونسان با اشاره به اینکه این نوع ظرفیت ها موجب می شود تا گردشگری انفرادی که ایجاد اقتصاد برای مازندران نداشته تبدیل به تورهای گردشگری شود، گفت: تورهای گردشگری عواید اقتصادی خوبی برای جوامع محلی داشته و ایجاد اشتغال بیشتری می کند.

سیف الله فرزانه، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه افتتاح واحدهای بومگردی در این استان در واقع شناسایی ظرفیت گردشگری روستایی و رسیدن به مقصد گردشگری است، اظهار کرد: هدف توزیع متوازن گردشگر در کشور و بازگشت به فرهنگ بومی و محلی در مازندران است.

وی افزود: در حال حاضر صد و 60 واحد بومگردی در مازندران پروانه بهره برداری داشته و در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: 500 درخواست مجوز احداث واحدهای بومگردی در این استان در حال بررسی است و امیدواریم به آن هدف که گردشگری روستایی بوده، برسیم.

قطب گردشگری روستایی ایران
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار