gardeshban.ir

دیدن یک مکان مذهبی در اوج قله یک کوه می‌تواند جذابیت بسیاری برای دیدن داشته باشد، که کلیسای ترینیتی گرگتی از این موهبت برخوردار بوده و خود را به‌عنوان یکی از زیباترین کلیساهای جهان معرفی کرده است. کلیسای ترینیتی گرگتی یکی از مکان‌های گردشگری و مذهبی کشور گرجستان است که بر فراز یک کوه در منطقه گرگتی واقع شده است.
کد خبر: ۱۵۷۲۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلیسای ترینیتی گرگتی یکی از مکان‌های گردشگری و مذهبی کشور گرجستان است که بر فراز یک کوه در منطقه گرگتی واقع شده است. این کلیسا در ارتفاع 2170 متری کوه کازبگی (Kazbegi) قرار دارد و در سمت چپ آن یک رودخانه با نام چخری جاری است و یک بندرگاه در آن ساخته شده است.
 
کلیسای ترینیتی گرگتی در قرن 14 ساخته شده است و تنها کلیسای مقدس موجود در استان خوی و در شمال شرق کشور گرجستان است و علاوه بر فضای مذهبی زیبا، دارای فضای طبیعی پوشیده از گیاه و طبیعی است که جلوه بسیار زیبا و منحصربه‌فرد به این منطقه بخشیده است.

نویسندگان محلی در مورد کلیسای ترینیتی گرگتی نوشته‌های بسیاری دارند و معتقدند که حوادث مختلفی برای آن رخ داده است، اما مهم‌ترین آن‌ها به دوران شوروی سابق برمی‌گردد که انجام مراسمات مذهبی در آن ممنوع شده و از همان جنبه توریستی و گردشگری آن اهمیت بیشتری پیدا کرد.

طبیعت زیبا و همچنین ارتفاع بالای کلیسای ترینیتی گرگتی باعث شده است که مقامات دولتی ترجیح دهند که فضای آن بکر باقی مانده و معماری و طراحی آن به همان سبک قبلی حفظ شده است. همچنین راه‌های مواصلاتی به کلیسای ترینیتی گرگتی تغییر نکرده و برای رسیدن به کلیسا می‌توانید دو گزینه را انتخاب کنید: یا می‌توانید مسیر واصله را پیاده‌روی کرده و 3 ساعته برسید یا از تاکسی استفاده کرده و نیم‌ساعته به کلیسا برسید.
 
مقامات محلی از گردشگران تقاضا می‌کنند که هنگام رفتن به کلیسا حتماً روپوش و لباس پوشیده همراه خود داشته باشند و حتی‌الامکان از خودرو استفاده نکنند. با توجه به اینکه فضای کوه و کلیسای ترینیتی گرگتی بسیار محدود است مسیرهای مواصلاتی باریک بوده و احتمال ترافیک شدید هم می‌رود.

برخلاف سایر کلیساهای توریستی دنیا، در کلیسای ترینیتی گرگتی امکان برگزاری مراسم دعا وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. فضای آرام و بی‌سروصدا، ارتفاع بالا، معماری ساده و قدیمی، و حتی رفتار خیرخواهان بومی‌های کوهستان باعث می‌شود که تجربه منحصربه‌فردی داشته باشید.
 
از دیگر ویژگی‌های این کلیسای زیبا، می‌توان به وجود سنگ نوشته‌ها و نمادهای مختلف مسیحی و قدیمی اشاره کرد که به هر عنوان شناسنامه این کلیسا محسوب می‌شوند. در این سنگ نوشته‌ها اطلاعات مربوط به سازندگان و تاریخ کلیسای ترینیتی گرگتی نوشته شده است و می‌توانید چرخه حیات این کلیسای زیبا را جلوی چشمان خود ببینید.


زیبایی های کلیسای ترینیتی گرگتی در نوک قله/تصاویر

زیبایی های کلیسای ترینیتی گرگتی در نوک قله/تصاویر

زیبایی های کلیسای ترینیتی گرگتی در نوک قله/تصاویر

زیبایی های کلیسای ترینیتی گرگتی در نوک قله/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار