gardeshban.ir

شمار گردشگران خارجی که در ماه ژوئیه امسال به ترکیه سفر کردند با رشد 16.67 درصدی نسبت به ماه مشابه سال پیش به 6 میلیون و 617 هزار و 380 نفر رسید.
کد خبر: ۱۷۸۳۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸-1398 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد: شمار گردشگران خارجی که در ماه ژوئیه امسال به ترکیه سفر کردند با رشد ۱۶٫۶۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال پیش به ۶ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

بدین ترتیب شمار گردشگران خارجی بازدید کننده از ترکیه در دوره ژانویه – ژوئیه سال ۲۰۱۹ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۴٫۱۱ درصد افزایش یافته و به ۲۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است.

گردشگران روسی و آلمانی در صدر اتباع خارجی بازدید کننده از ترکیه قرار گرفتند. طی ماه گذشته شمار گردشگران روسی ۱۶٫۲ درصد، آلمانی ۱۴٫۰۶ درصد و انگلستانی ۱۹٫۷۸ درصد رشد کرد. پس از انگلستان نیز گردشگران هلندی و اوکراینی در لیست بیشترین اتباع خارجی که از ترکیه دیدن کرده اند جای گرفتند.

بدین ترتیب طی ماه ژوئیه یک میلیون و ۴۳ هزار و ۴۰ گردشگر روسی، ۸۶۸ هزار و ۳۰۷ آلمانی و ۴۲۵ هزار و ۴۴ انگلیسی به ترکیه سفر کردند.

گردشگران روسی در آمار بیشترین توریست‌هایی که طی ۷ ماه گذشته به ترکیه آمدند با ۱۴٫۵۴ درصد رشد باز هم در صدر قرار گرفتند. پس از روسیه گردشگران آلمانی و بلغارستانی با به ترتیب ۱۵٫۰۴ و ۱۳٫۵ درصد افزایش در جایگاه‌های بعدی ایستادند. انگلستان و ایران نیز در رتبه های چهارم و پنجم هستند.

ترکیه در دوره ژانویه – ژوئیه امسال از ۳ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۴۳۷ روسی، ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۷۲ آلمانی و یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۷۸۹ شهروند بلغارستان میزبانی کرد.

به گزارش چمدان، ایرانی‌ها در گزارش ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا جولای ۲۰۱۸ با یک میلیون و ۳۱۷ هزار گردشگر در رتبه سوم قرار داشتند اما پس از آن با کاهش ارزش لیر و کاهش ارزش پول ایران، سفر شهروندان بریتانیایی و سایر کشورها به ترکیه افزایش و از سفر ایرانی‌ها کاسته شد.

افزایش علاقه گردشگران خاور دور به ترکیه

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین اعلام کرد: شمار گردشگران چینی در ترکیه سال گذشته ۴۵۰ هزار و تعداد گردشگران ژاپنی ۸۶ هزار بوده و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به ترتیب به ۶۰۰ هزار و ۱۱۰ هزار گردشگر افزایش یابد.

جذب توریست از ژاپن٬ هند٬ کره جنوبی از برنامه‌های گردشگری ترکیه است. در این راستا سال ۲۰۱۸ سال فرهنگی ترکیه در چین و سال ۲۰۱۹ نیز سال فرهنگی ترکیه در ژاپن اعلام شد.

فعالیت ‌۵۷ هتل زنجیره‌ای در ترکیه

اتحادیه هتلداران ترکیه «توروب» نیز با انتشار نتایح پژوهش «هتل‌های زنجیره‌ای» اعلام کرد: «هم اکنون ۵۷ هتل زنجیره‌ای شامل ۴۴ برند خارجی و ۱۳ برند داخلی در شهرهای مختلف ترکیه در حال فعالیت هستند. برندهای مذکور نیز در کل دارای ۶۲۸ هتل هستند که با ظرفیت ۴۵ هزار و ۴۵۰ اتاق در ترکیه فعالیت می‌کنند.

بر اساس نتایج این پژوهش در بین برندهای خارجی گروه «ویندهم هتلز» با ۷۶ هتل با ظرفیت ۱۱ هزار و ۱۶۰ اتاق در صدر هتل‌های زنجیره ای خارجی قرار دارد. گروه هیلتون نیز با ۶۳ هتل در مجموع با ۱۲ هزار و ۶۷۴ اتاق ظرفیت پس از این برند قرار دارد. همچنین شمار هتل‌های این برندهای زنجیره‌ای در حال افزایش است.

در این راستا برندهای معروف ترکیه در این زمینه نیز به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر ادامه می دهند. هتلداران ترک در ۲۱ کشور مختلف دارای ۳۳ هتل هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار