gardeshban.ir

فرنی یکی از غذاها یا میان وعده های سالم و سنتی ایرانی است که روش تهیه سریع و آسان دارد و با ساده ترین مواد اولیه می توان پیش غذا یا دسری لذیذ را تهیه کرد.
کد خبر: ۲۰۰۳۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸-1398 September 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
مواد لازم برای فرنی بستنی

زرده تخم مرغ 4 عدد

نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری

شیر 700 میلی لیتر

بستنی وانیلی 150 گرم

شکر 1/2 پیمانه

پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری سرصاف

کره 2 قاشق غذاخوری

وانیل خالص 1/8 قاشق چایخوری



فرنی یکی از غذاها یا میان وعده های سالم و سنتی ایرانی است که روش تهیه سریع و آسان دارد و با ساده ترین مواد اولیه می توان پیش غذا یا دسری لذیذ را تهیه کرد و اصولا آن را غذایی مناسب با هضم راحت برای کودکان و حتی روزه داران می دانند و افراد بسیاری فرنی را برای سفره افطار و سحر تهیه می کنند و از خوردنش لذت می برند. تقریبا همه ما با فرنی آرد برنج و روش تهیه اش به خوبی آشنا هستیم. 

در ضمن قبلاً طرز تهیه انواع فرنی و تزئین آن را مطرح کرده ایم. اما در این نوشته می خواهیم دسر خوشمزه ای به نام فرنی بستنی به شما آموزش دهیم که می توانید با تهیه و سرو آن لذت کافی ببرید و دسری مقوی و متفاوت را سرو کنید و طعم های خاص و جدید را وارد رژیم غذاییتان کنید. 

فراموش نکنید از روش های مختلف تزیین فرنی میتوانید برای این نوع فرنی قالبی هم استفاده کنید.

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول:

شیر و نشاسته را در ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید نشاسته نرم و در شیر حل شود.

مرحله دوم:

شکر، کره و نمک را به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا نشاسته ته نشین و گلوله نشود.

پس از جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید ولی هر از گاه هم بزنید تا رویه نبندد.

مرحله سوم:

زرده تخم مرغ را همراه وانیل و هل به مدت یک دقیقه با چنگال یا همزن برقی بزنید تا زرده کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله چهارم:

مواد گرم فرنی بستنی را به تدریج و آرام به زرده ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدست و صافی حاصل شود.(زرده را هرگز به مواد گرم اضافه نکنید چون در این صورت ممکن است زرده پخته شود.)

مرحله پنجم:

مواد را دوباره در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مایه فرنی بستنی گرم و غلیظ شود.(در این مرحله باید مواد را خوب هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد و ته نگیرد)

مرحله ششم:

ژلاتین را در کاسه بریزید و 3 قاشق غذاخوری آب جوش روی آن بریزید و هم بزنید. مخلوط آب و ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا در آب حل شود.

مرحله هفتم:

فرنی قوام آمده را از روی حرارت بردارید و بستنی و ژلاتین را به آن بیافزایید و فرنی بستنی را در ظرف یا قالب مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا دسر خوشمزه و ساده به خوبی ببندد.

برای طعم دار کردن فرنی بستنی می توان از انواع مواد مانند رنگ و اسانس و حتی میوه تازه و ژله و … استفاده کرد. این مواد را با مایه فرنی بستنی ترکیب کنید و بعد در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید.

نکات کلیدی تهیه فرنی بستنی :

-برای خارج کردن فرنی بستنی از قالب، پس از اینکه دسر به خوبی گرفت آن را از یخچال خارج کنید، لبه های دسر را با چاقوی تیز و مرطوب از دیواره جدا کنید و قالب را برای چند ثانیه در ظرف حاوی آب گرم(نه آب جوش) قرار دهید و بعد بشقاب مورد نظر را کمی مرطوب کنید و فرنی بستنی را روی آن برگردانید(مرطوب کردن بشقاب به شما اجازه می دهد به راحتی دسر را در ظرف جابه جا کنید)
– میتوانید به جای بستنی وانیلی از بستنی زعفرانی استفاده کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار