gardeshban.ir

وزیر راه از بهره‌برداری آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت:‌سرعت سیر قطار در خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان حداقل ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۶۵۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸-1398 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد اسلامی با بیان این‌که کنارگذر شرقی اصفهان اوایل تابستان 99 به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: آزادراه 220 کیلیومتری اصفهان-شیراز یکی از آزادراه‌هایی است که بیشترین تاثیر را در کوتاه کردن مسافت، کاهش زمان سفر و مدیریت مصرف سوخت دارد و تا قبل از پایان دولت به افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این زنجیره یک قطعه باقی‌مانده خواهد داشت که از ایزدخواست به سمت کنارگذر شرقی امتداد دارد، ادامه داد: این قطعه در زمره مواردی است که برای  احداث آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم. با احداث این مسیر، قطعه بزرگی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب تکمیل خواهد شد.

وی  همچنین با یادآوری این‌که ساخت خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان با موانعی مواجه شده و متوقف بود، گفت: مجددا این پروژه فعال شده و اکنون در بخش قم تا اصفهان 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیستم حمل‌ونقل پرسرعت یکی از نمادهای پیشرفت هر کشور به شمار می‌رود، افزود: خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان یک قطعه از کریدور شمال-جنوب ریلی پرسرعت در کشور است که سرعت سیر در آن حداقل 300 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

اسلامی ابراز امیدواری کرد این پروژه تا 4 سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش تسنیم، یکی از مشکلات اصلی پروژه ساخت خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به واگذاری ساخت آن در دوره وزیر مستعفی به راه‌آهن برمی‌گردد. موضوعی که باعث بروز تاخیر در ساخت این پروژه شد. 22 بهمن سال گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته بود:‌ «حدود 15 روز قبل در جلسه‌ هیئت دولت این مسئله مطرح شد تا همه پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به شرکت راه‌آهن واگذار شده بود، دوباره به شرکت ساخت برگردد، معتقدیم شرکت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تاسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل ونقل بوده است.»

این‌گونه نیز شد و ساخت خط‌آهن مذکور مجددا به شرکت ساخت بازگشت داده شد، اما با توجه به این‌که اسناد مربوط به تامین مالی به نام راه‌آهن بود و مشکلاتی را در خصوص فاینانس به وجود می آورد ساخت خط آهن مذکور مجددا به راه‌آهن سپرده شد. هیئت وزیران نیز در جلسه اردیبهشت امسال به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور  مصوب کرد دستگاه اجرایی طرح خط ‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان از  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به شرکت  راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر  کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار