gardeshban.ir

باغ معجزه دبی بزرگترین باغ گل طبیعی در جهان می باشد که به عنوان یک نمایشگاه افتتاح شده است و 5 تا 7 ماه در سال( اواخر آبان تا اواخر اردیبهشت) از بازدید کنندگان استقبال می کند.
کد خبر: ۲۰۹۴۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
باغ 72000 متری در دبی که پر است از گل های رنگی و گیاهان گوناگون و همچنین تجربه دویدن در باغ های گل و تماشای پروانه های زیبا از نزدیک که گویی در بهشت هستید، بهشتی در دل کویر که باعث تعجب همگان می شود.

این باغ به نام باغ گل میراکل یا معجزه نام دارد که در شهر مدرن و حیرت انگز دبی ساخته شده است ، شهری که همیشه در تصورمان شهری گرم و کویری می باشد.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

باغ معجزه دبی بیش از 45 میلیون گل ساخته شده که در نوع خود باغی پر شکوه و منحصر به فرد به شمار می آید، زمانیکه وارد باغ می شوید بوی دلنشین گل ها را استشمام می کنید و شیفته ی گل آرایی های زیبای این باغ خواهید شد. لازم به ذکر است بدانید که این باغ در فصل تابستان به دلیل دمای هوا  و کاشت مجدد گل ها این مجموعه تعطیل می باشد. 

باغ معجزه دبی در زمینه گل آرایی توانسه است دو رکورد در گینس به ثبت برساند، تماشتگران و گردشگران علاوه بر قدم زدن در این پارک می توانند شاهد دیدن بزررگ ترین  که از برترین باغ های پروانه جهان است باشند، البته باید بدانید که این تنها جاذبه ی دبی نیست که توانسته رکورد بزند بلکه پارک آبی وایلد وادی هم به دلیل رعایت کردن تمام استاندارد های ممکن توانسته گواهینامه ایزو را دریافت نماید.

این باغ زیبا در سال 2013 همزمان با 14 فوریه (روز عشق) افتتاح گردید و نامش به عنوان بزرگ ترین باغ گل طبیعی دنیا بر سر زبان ها افتاد. باغ میراکل در زمان افتتاحش توانست به مدت 1 ماه پذیرای 2000000 بازدید کننده باشد.

ایده ی ساخت این باغ توسط یک بازرگان اردنی به نام عبدالناصر رحال بیان شد و توسط شرکت آکار به بهره برداری رسید که هزینه کلی باغ حدود 40 میلیون درهم بود. باغ گل معجزه دبی مساحتی 72 هزار متری دارد و در آن 45 میلیون گل در 60 گونه مختلف استفاده شده است که هر سال تعداد  رنگ بندی، دیزاین آن ها تغییر می کند و دلیلش این است که مدیر مجموعه توریستی این اعتقاد را دارد که در صورتیکه بازدید کنندگان با صحنه های تکراری برخورد کنند از اهمیت این مجموعه در ذهنشان کاسته می شود و تازگی اولیه را برایشان ندارد.

یکی از جوایز باغ گل معجزه در دبی دریافت کرده جایزه ی گاردن توریسم د سال 2015 به واسطه خلق یک باغ نوین و ثبت رکورد در گینس به منظور گل آرایی بلند ترین مجسمه ی دنیا می باشد.

بهترین زمان برای بازدید از باغ معجزه دبی 

با توجه به اینکه باغ معجزه دبی در فصل تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی تعطیل است به همین دلیل مناس ترین زمان برای بازدید از باغ معجزه ی دبی فصل بهار و زمستان می باشد، این باغ در اواسط ماه خرداد تا اواخر شهریور تعطیل می باشد و گاهی این تعطیلی ممکن است تا پاییز طول بکشد، بنابراین بهار و زمستان بهترین زمان بازدید از باغ گل معجزه دبی است.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

قسمت های مختلف باغ معجزه دبی

در هر گوشه از محوطه باغ گل رنگ و شکل خاصی نمایان است که در این قسمت در باغ بزرگ گل حدود 11 میلیون دلار هزینه شده است که ارزش دیدن را دارد. انواع مختلفی که در این بخش به چشم می خورد عبارت اند از هفت ستاره، هفت قلب، هفت هرم و نیز پرچم امارات متحده عربی که در بافت گل آرایی شده اند. یک بخش از باغ میراکل که با طراحی سه بعدی برای جشن تولد آمده شده است. وجود یک ماشین فراری با راننده و ماشین های گل آرایی شده که به صورت عمودی جای گذاری شده اند. قایق های گل و طاق های اسلامی، همگی از جلوه های گل آرایی دیدنی در این باغ به شمار می آیند.

خرس تدی

همان طور که در بالا گفتیم این باغ گل در روز عشق افتتاح شده است به همین دلیل یک عدد خرس تدی و شکلات گل آرایی شده را می توانید در باغ میرکل مشاهده کنید که بسیار جالب است.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

ساعت گلی

یک ساعتی برای اولین بار در دبی شکل گرفت که تمام قسمت های این ساعت با گل و گیاه واقعی دیزاین شده است و حدودا 13 متر قطر آن است. جالب است بدانید یک خانه کوچک پرنده نیز بر بالای این ساعت تعبیه شده است که هر 15 دقیقه یک بار صدای آن به گوش می رسد. این طراحی ساعت دو سال یک بار برای هر فصل تغییر می کند.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

طاووس و لاک پشت رنگارنگ باغ معجزه دبی

طاووس و لاک پشت های رنگارنگ وجود دارد که دم آن حدود 12 قطر و طول آن 13متر است، این طاووس ها از گل های رنگارنگ درست شده اند و بر روی زمینی سبز قرار دارند. در بخش دیگری از باغ میراکل لاک پشت هایی وجود دارند که بر لاک شان گل و گیاهان مختلفی مشاهده می شود، گویی آن ها یک باغچه لاک پشتی هستند که لاک آن ها گل آرایی شده است.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

میکی ماوس

میکی ماوس یکی از شخصیت های کارتونی در کمپانی والت می باشد که بزرگ ترین مجسمه میکی ماوس در باغ معجزه دبی آن را گل آرایی کرده اند و برای تماشاگران و به خصوص کودکان بسیار هیجان انگیز است، به طور قطع بازدید از همچین تندیس منحصر به فردی برای گردشگران تور دبی جالب خواهد بود، ارتفاع این میکی ماوس حدود 18 متر می باشدکه برای ساخت ای مجسمه 35 تنی از 10 هزار گل و گیاه با رنگ و گونه های مختلف استفاده شده است، لازم به ذکر است که در ساخت مجسمه میکی ماوس تقریبا 7 تن سازه استیل به کار رفته که به واسطه ی 50 تن پایه بتنی پشتیبانی می گردد، این مجسمه زیبا به مناسبت نودمین سالگرد تولد این شخصیت کارتونی در باغ میراکل ساخته شد.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر
  
A380 هواپیما

هواپیمایی امارات با همکاری باغ معجزه دبی اقدام به تشکیل برای ساخت بزرگ ترین سازه گل جهان مشابه یک هواپیمای غول پیکر ایرباس که با شکل و اندازه واقعی پوشیده است و با بیش از نیم میلیون گل و گیاه طیبعی تزئین شده است که این گل ها در یک دوره چهار ماهه از قبل در باغ گل دبی پرورش داده می شود و از هفت نوع گیاه مختلف شامل: گل اطلسی، جعفری، رعنا، گل همیشه بهار، گل میمون ، ویولا و شمعدانی می باشد. شایان به ذکر است که بیش از 200 باغبان در 180 روز و روزی 10 ساعت برای تولید گل های این هواپیما مغول کار بوده اند.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

راهروهایی با سقف های پوشیده از گل

به محض ورود باغ معجزه دبی شاهد راهروهایی می شوید که با گل های بی نظیر و فوق العاده تزئین شده است. بر بالای یک مسیر علاوه بر گل آرایی، چتر های نیز کار گذاشته شده است به این بخش تونل چتر هم گفته می شود و عبور برای آن برای گردشگران و تماشاگران تور دبی بسیار جذاب خواهد بود.

راهرو پوشیده از گل باغ معجزه دبی

باغ پروانه

در سال 2015 این مجموعه تصمیم گرفتند که قسمتی را حدود 1800 متر مربع به پروانه ها اختصاص دهند، این قسمت که به صورت دایره ای و دایره ای ساخته شده سرپوشیده است تا پروانه ها در کل محوطه باغ پخش نشوند، این پروانه ها از 26 منطقه مختلف جهان جمع آوری شده است و حدود 15000 گونه مختلف هستند، برای بازدید از پروانه ها تنها 300 نفر اجازه ورود به باغ را دارند تا باعث آزار پروانه ها نشوند.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

دهکده معطر

در باغ معجزه دبی فضایی جالب و رنگی به نام باغ معطر وجود دارد که 10خانه و یک کاخ بزرگ را گل آرایی کرده اند و به محض ورود گویی وارد بهشت شده اید یکی از جاذبه های این قسمت گل آفتاب گردان است که خورشید را دنبال می کند و جلوه ای خاص را به فضا می بخشد. علاوه بر جاذبه گردشگری این مکان، گیاهان دارویی هم از سراسر جهان وجود دارد و بازدید کنندگان می توانند فنجانی دم کرده از گیاهان دارویی را از دهکده بنوشید.


باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر
باغ خوراکی

در قسمت دیگری از این باغ گل بازدیدکندگان تور دبی می توانند بدون آن که باغبان دنبال آن ها راه بیوفتد انواع سبزیجات و میوه های در باغ پرورش داده شده را چیده و میل کنند، در ضمن به گفته ی مدیر این مجموعه قرار است یک باغ توت فرنگی جداگانه به این مجوعه اضافه شود.

باغ بین المللی

در باغ میراکل بخشی به نام باغ بین الملل وجود دارد که تصویری از برترین معرف های سرزمین های مختلف را گل آرایی کرده و جذابیت خاصی به آن ها بخشیده است.

باغ معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان+تصاویر

پارک میراکل


قوانین باغ معجزه دبی

خوردن غذا و خوراکی در باغ گل ممنوع است.
نشتن و راه رفتن روی چمن ها ممنوع است.
دوچرخه سواری در باغچه ها غیر قانونی است.

دسترسی

گردشگران تور دبی برای بازدید از باغ معجزه دبی می توانند از وسایل نقلیه عمومی مانند: مترو، تاکسی، اتوبوس استفاده کنند.

ساعت کاری باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی در فصل تابستان تعطیل است و ساعت کاری آن در سایر فصول 9 تا 21 می باشد.
متوسط زمان گشت و گذار در باغ بیش از 3 ساعت می باشد.
آدرس
Al Barsha South 3, Barsha,Dubailand Area – Dubai – United Arab Emirate
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار