gardeshban.ir

آبشار چهل پله در استان تهران واقع است. برای رسیدن به این آبشار از تهران از طریق جاده لشگرک به دو راهی لواسان و فشم باید رفت.
کد خبر: ۲۱۲۷۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸-1398 October 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
در مسیر فشم، به سمت اوشان و سپس روستای آهار که آخرین نقطه ماشین رو می‌باشد، بقیه مسیر پیاده باید طی شود. روستای آهار روستایی در شمال شرقی تهران در بخش اوشان منطقه رودبار قصران است. 

این منطقه که در البرز مرکزی و پشت ارتفاعات توچال قرار دارد، از نظر هوایی فاصله چندانی با روستاهای شهرستانک در جاده چالوس، روستای گاجره در نزدیکی گچسر و پیست اسکی شمشک و دیزین ندارد ولی به دلیل وجود قله های توچال، صندوق چال و سی چال در بین آنها، ارتباط زمینی بین آنها یا مقدور نبوده و یا به سختی ممکن است. 

این روستا جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که میتوان به آبشار شکراب ، امامزاده طاهر شکراب ، آبشار ده تنگه یا چهل پله ، قلعه تاریخی دختر و قلل مرتفع مثل قله قلعه دختر ، سی چال ، توچال و قزقونچال را نام برد. 

روستايي كه از اوايل ارديبهشت ماه تا اواسط ارديبهشت ماه بهاري است و فصل گل دادن درختان ميوه اي است كه باغبانان و كشاورزان مشغول رسيدگي به آنان هستند . مسيري كوهستاني كه از ميانه راه با پوشش وسيع ريواس و ديگر گلهاي بهاري مفروش شده است و در انتهاي اين دره ، كوههاي سفيد پوش آهار و قلعه دختر بر زيبايي اين دره افزوده است .

از روستای آهار مسیر ده تنگه را در پیش بگیرید. توجه داشته باشید که این مسیر متفاوت از مسیر آبشار شکر آب است که در غرب روستای آهار واقع شده است. 

فاصله روستای آهار تا ده تنگه در حدود ۵ کیلومتر است که از میان دره ای سرسبز و باغات گیلاس و آلبالو عبور می کند. 

پس از ده تنگه ادامه مسیر به سمت قلعه دختر به آبشار چهل پله منتهی می گردد. آبشار چهل پله آبشاری فصلی بسیار زیبا است که در دامنه‌های کوه قلعه دختر آهار قرار دارد که ار مجموعه‌‌ای از آبشارهای زیبا تشکیل شده است.

آبشار زیبای ده تنگه در لواسان+تصاویر

آبشار زیبای ده تنگه در لواسان+تصاویر

آبشار زیبای ده تنگه در لواسان+تصاویر

آبشار زیبای ده تنگه در لواسان+تصاویر

آبشار زیبای ده تنگه در لواسان+تصاویر

آبشار زیبای ده تنگه در لواسان+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار