gardeshban.ir

اولسبلنگاه نام روستایی بهشتی در استان گیلان و در شهر ماسال و جایی ییلاقی با طبیعت دلفریب و چشم نواز است که چشم انداز سرسبز آن در کنار خانه های چوبی، مردمانی که سنت های قدیمی شان را هنوز هم باور دارند و حفظ کرده اند و اسب های وحشی اش، هر لحظه قلب انسان را به بیرون می کشد. اولسبلنگاه در زبان تالشی به معنای «درخت ممرز روی ارتفاع» است.
کد خبر: ۲۱۶۷۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
جاده ای که به سمت روستای اولسبلنگاه می رود، مملو از درختان در هم پیچ و تاب خورده ی بلندی است که شما را به داستان ها و رویاها می برد، مسیر سبزی که زمان را از یادتان می برد و شما را غرق در خود می کند.

در اولسبلنگاه چه ببینیم؟

طبیعت وحشی و عجیب این روستا به اندازه ای ورای تصور است که هر چقدر هم که توصیف شود، تا خودتان از نزدیک نبینید نمی توانید به درک درستی از این همه زیبایی برسید. زندگی روستایی هم در این روستا جلوه ای باور نکردنی دارد، تا به حال چند بار شده که صبح ها با صدای حیوانات و پرندگان از خواب بیدار شوید، از پنجره ی خانه به بیرون نگاه کنید و صبحتان را با دیدن مرتع های وسیع سبز، کلبه های چوبی و گرم شدن در کنار آتش شروع کنید؟ به احتمال زیاد شروع روز به این سبک را فقط در فیلم ها دیده اید، اما روستای اولسبلنگاه جایی است که همه ی این ها به حقیقت می پیوندد. حس بودن در کنار مردمان روستا و خوردن غذاهای محلی، خوردن آب از چشمه سارها و پیاده روی در مسیرهای گیرا، از آن دست تجربه های نابی است که در این منطقه می توانید داشته باشید.

از آنجا که اولسبلنگاه در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد، می توانید در حالیکه در جایی از آن ایستاده اید، دریا را در زیر پایتان داشته باشید، تصویر شگفت انگیزی که ورای تصور است. پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی، دوربین عکاسی تان را فراموش نکنید چرا که چشم اندازهایی که از این روستا می توانید داشته باشید، چشم اندازی از مراتع پر شیب و کم پیچ در کنار خانه هایی که در مه غوطه ورند، کلبه های چوبی در کنار درختان در هم تنیده… ممطئن باشید بی ذوق ترین افراد را هم سر ذوق می آورد و عکاس می کند!

همانطور که گفته شد، روستای اولسبلنگاه اسب های زیادی دارد که بسیاری از آنها وحشی اند و در دشت ها می دوند و البته که بسیاری از آن ها هم اهلی اند و هم به عنوان مرکب روستاییان و هم به عنوان روشی برای کسب درآمد روستاییان مورد استفاده هستند، می توانید با پرداخت هزینه ی کمی در این روستا اسب سواری کنید، به ارتفاعات بروید و نوع متفاوتی از دوچرخه سواری را تجربه کنید…

از آن جا که این روستا در شمال کشور و در استان گیلان قرار دارد، آب و هوایی معتدل با شب ها و صبح هایی سرد دارد. گرچه این روستا در همه ی فصل ها زیباست اما به دلیل شرایط آب و هوایی پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان به آن بروید.

برای رسیدن به روستای اولسبلنگاه باید ابتدا خودتان را به استان گیلان و بعد شهرماسال برسانید بعد از آن، جاده گیلوان را در پیش بگیرید و راحت به این ییلاق حیرت آور می رسید.

روستای اولسبلنگاه با طبیعتی رویایی در گیلان/تصاویر

روستای اولسبلنگاه با طبیعتی رویایی در گیلان/تصاویر

روستای اولسبلنگاه با طبیعتی رویایی در گیلان/تصاویر

روستای اولسبلنگاه با طبیعتی رویایی در گیلان/تصاویر

روستای اولسبلنگاه با طبیعتی رویایی در گیلان/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار