gardeshban.ir

یکی از مسائل پر هزینه در سفرهای خارجی هزینه حمل و نقل می باشد، علی الخصوص در شهر شلوغ و پر گردشگر دبی این مسئله یکی از دغدغه های اساسی برای جهانگردان به شمار می رود.
کد خبر: ۲۲۱۵۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای رفتن به مکان های تفریحی و توریستی در دبی استفاده از تاکسی، اتوبوس های شهری و مترو، باعث اتلاف زمان می شود و وقت زیادی را از توریست ها می گیرد. اجاره ماشین در دبی یکی از راه های کاهش هزینه و همچنین اتلاف وقت در این کشور می باشد.
 
شما گردشگران اگر می خواهید به این کشور زیبا سفر کنید، می توانید برای اجاره ماشین، حتی قبل از پرواز، ماشین مورد علاقه خود را رزرو کنید. قبل از اجاره ماشین در دبی، کافی است قوانین این کشور را به خوبی مطالعه کنید و از قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور مطلع باشید. 

اطلاع از قوانین به این دلیل است که تخلفات رانندگی در دبی از جریمه های بسیار سنگینی برخوردار می باشد و اگر گردشگران تور دبی تخلفی انجام دهند، باید هزینه آن را خودشان پرداخت کنند. رانندگی در این کشور ممکن است کمی برای ایرانیان سخت باشد و این سختی از بابت قانون مند بودن آن می باشد. سرعت مجازی که گردشگران تور دبی می توانند در خیابان های باکیفیت این شهر به رانندگی بپردازند بین 60 تا 80 کیلومتر می باشد و در خیابان های اصلی این سرعت به 100 تا 120 کیلومتر می رسد.

گردشگران تور دبی در این شهر زیبا می توانند بهترین و لوکس ترین خودروهای جهان را که از طراحی های بی نظیری برخوردار است، ببینند و از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرند. اجاره لامبورگینی در دبی زیاد بوده و این اتومبیل از جمله خودروهای اجاره ای محبوب در این کشور به شمار می آید که مورد توجه گردشگران تور امارات قرار گرفته است. 

در این جزیره زیبا، همه دوست دارند با یک خودروی لامبورگینی در اتوبان ها، تجربه رانندگی هیجان انگیز را داشته باشند. برای این که با خانواده خود از آرامش و آسایش بیشتری در سفر برخوردار باشید، می توانید با اجاره ماشین در دبی، ماشینی که دارای یک سیستم تهویه مناسب و عملکردی مطلوب باشد، لحظات خوشی را برای خود و خانواده خود بسازید.
 
  
برخی از عزیزانی که برای کارهای تجاری به دبی سفر می کنند، می توانند برای مدتی که در دبی هستند، از ماشین اجاره ای در این کشور استفاده کنند و با داشتن یک خودروی تحت اختیار، به کارهای خود با سرعت بیشتری رسیدگی کنند. اجاره ماشین در دبی به همراه راننده نیز امکان پذیر است که در این صورت با خیالی آسوده تر می توانید به گشت و گذار و رسیدگی مسائل شخصی بپردازید که در این صورت در صورت بروز تصادفات احتمالی بخشی از خسارت را راننده باید پرداخت کند. عروس و دامادهایی هم هستند که جشن عروسی خود را در دبی برگزار می کنند و برای برگزاری باشکوه تر مراسم، ترجیح می دهند که ماشینی لوکس و مدرن اجاره کنند. 

این زوجین می توانند اتومبیل مورد نظر خود را از مراکز مربوطه کرایه کرده و با یک خودروی لوکس، روز جشن عروسی خود را به یاد ماندنی کنند. پیش از اجاره ماشین در دبی از سلامت فنی و بدنه ماشین اطمینان حاصل کنید و برگه اجاره ماشین را همراه ماشین بگیرید. گردشگران تور دبی می توانند برای این که در زمان های پر توریست شانس بیشتری برای اجاره مناسب خودروها داشته باشند از طریق سایت های مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند، نسبت به اجاره ماشین در دبی اقدام کنند.

 
شرایط اجاره ماشین در دبی 

اجاره ماشین در دبی مراحل مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد:

1. اخذ گواهینامه بین المللی 

برای اخذ این گواهینامه باید به کانون اتومبیل رانی و جهانگردی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید و بعد از تحویل دادن مدارک درخواست شده مراحل لازم طی می شود تا گواهینامه بین المللی به شما داده شود. اعتبار این نوع گواهینامه به طور معمول 1 ساله و 3 ساله می باشد. البته یک راه دیگر برای اجاره ماشین در دبی نتوانید گرفتن گواهینامه موقت دبی می باشد.

2. پرداخت هزینه لازم برای خودرو

3. ارسال مدارک لازم از قبیل: نام، آدرس، تلفن، نام و نام خانوادگی کسی که درخواست خودرو دارد، سن راننده، محل و ساعت تحویل خودرو، عکسی از گواهینامه و پاسپورت

4. واریز کردن مبلغی به عنوان ودیعه بابت جرایم رانندگی (لازم به ذکر است که بگوییم این مبلغ برای خودروهای لوکس بیشتر می باشد.) این مبلغ بعد از استعلام گرفتن به حساب فرد اجاره کننده واریز می شود.

خودروهایی که گردشگران تور دبی می توانند اجاره کنند و از آن ها بهره ببرند به چند گروه تقسیم می شوند:

• خودروهای گروه A

- نیسان سانی اتوماتیک با قیمت حدود 95 درهم (روزانه)

- هیوندای النترا اتوماتیک با قیمت حدود 115 درهم (روزانه)

- فورد فیگو اتوماتیک با قیمت حدود 110 درهم (روزانه)
- هیوندای اکسنت اتوماتیک با قیمت حدود 100 درهم (روزانه)

- کیا پیکانتو اتوماتیک با قیمت حدود 90 درهم (روزانه)

- کیا ریو اتوماتیک با قیمت حدود 100 درهم (روزانه)

- تویوتا یاریس سدان اتوماتیک با قیمت حدود 110 درهم (روزانه)

- نیسان سنترا اتوماتیک با قیمت 110 درهم (روزانه)

- تویوتا کرولا اتوماتیک با قیمت 125 درهم (روزانه)

- تویوتا یاریس هاچ بک اتوماتیک با قیمت 100 درهم (روزانه)

• خودروهای گروه B

- کیا اپتیما اتوماتیک با قیمت 120 درهم (روزانه)

- هوندا اکورد اتوماتیک با قیمت 140 درهم (روزانه)

- تویوتا کمری اتوماتیک با قیمت 150 درهم (روزانه)

- نیسان التیما اتوماتیک با قیمت 140 درهم (روزانه)

- مزدا 3 اتوماتیک با قیمت 130 درهم (روزانه)

- هیوندای سوناتا اتوماتیک با قیمت 135 درهم (روزانه)

- فورد فیوژن اتوماتیک با قیمت 150 درهم (روزانه)

- شورولت مالیبو اتوماتیک با قیمت 150 درهم (روزانه)

- رنو کپچر اتوماتیک با قیمت 150 درهم (روزانه)

• خودروهای گروه C

- لکسوس مدل  ES350اتوماتیک با قیمت حدود 210 درهم (روزانه)

- دوج چارجر با قیمت حدود 350 درهم (روزانه)

- لکسوس IS250 اتوماتیک با قیمت حدود 260 درهم (روزانه)

- اینفینیتی Qx50 با قیمت حدود 340 درهم (روزانه)

• اتومبیل های شاسی بلند

- کیا اسپورتیج اتوماتیک با قیمت حدود 185 درهم (روزانه)

- هیوندای توسان اتوماتیک با قیمت حدود 195 درهم (روزانه)

- کیا سورنتو اتوماتیک با قیمت حدود 225 درهم (روزانه)

- جیپ کامپس اتوماتیک با قیمت 185 درهم (روزانه)

- هیوندای سانتافه اتوماتیک با قیمت حدود 220 درهم (روزانه)

- هوندا سی ار وی اتوماتیک با قیمت حدود 210 درهم (روزانه)

- کیا مهاوی اتوماتیک با قیمت حدود 250 درهم (روزانه)

- تویوتا RAV4 اتوماتیک با قیمت حدود 220 درهم (روزانه)

- تویوتا پرادو اتوماتیک با قیمت حدود 320 درهم (روزانه)

• اتومبیل های لوکس

- بنز اتوماتیک C300 با قیمت حدود 500 درهم (روزانه)

- دوج درانگو اتوماتیک با قیمت حدود 350 درهم (روزانه)

- مرسدس بنز اس کلاس 500 با قیمت حدود 1200 درهم (روزانه)
 
 
البته لازم به ذکر است که بگوییم گردشگران تور دبی که می خواهند این خودروها را اجاره کنند علاوه بر مبلغ گفته شده، 5% مالیات بر ارزش افزوده شده نیز باید پرداخت کنند.

شما می توانید در صورت تمایل خودروی درخواستی خود را حتی جلوی فرودگاه تحویل بگیرید. یک نکته که لازم است بدانید این است که اگر در محل شرکت تحویل دهنده خودرو را تحویل بگیرید، لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید ولی اگر ماشین را به منطقه ی درخواستی شما بیاورند باید هزینه ای مشخص را پرداخت کنید. بنزین ماشین به هر اندازه ای که باشد باید با همان میزان بنزین، ماشین را تحویل شرکت دهید، در غیر این صورت باید مبلغ محاسبه شده را بپردازید.

در برخی موارد برای اجاره ماشین در دبی، به درخواست گردشگران تور دبی قابلیت هایی از قبیل: صندلی کودک، مسیریاب و حتی حضور مترجم نیز برای ماشین در نظر گرفته می شود که هزینه ی آن ها جداگانه حساب می گردد.

در صورتی که بخواهید خودرو را همراه با راننده اجاره کنید، باید به طور تقریبی بین 230 تا 330 درهم به عنوان دست مزد راننده پرداخت نمایید. در برخی خیابان های دبی باید عوارض پرداخت کنید تا بتوانید با خودرو وارد آن ها شوید که به آن ها سالیک می گویند. گردشگران تور دبی در روزهای شنبه تا 5شنبه از ساعت 9 صبح تا 21 می توانند به مراکز اجاره دهنده خودرو مراجعه کنند و خودروی مد نظرشان را انتخاب کنند. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار