gardeshban.ir

قلعه تاریخی و باشکوه جزیره تراکای، تنها قلعه‌ی موجود در اروپای شرقی است که در یک جزیره ساخته شده است.
کد خبر: ۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
این قلعه واقع در شبه جزیره ی تراکای بین بخش جنوبی دریاچه‌ گالو و لوکا است. قلعه لیتوانی برای افرادی که به مکان های رمز آلود و تاریخی علاقه دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. این قلعه یکی از پر بازدید ترین مکان های لیتوانیست.

قلعه جزیره تراکای

قلعه تراکای توسط دوک‌های لیتوانی و در قرن چهاردهم بین سال های 1350 تا 1377 احداث شده است. در حقیقت "Kestutis" دوک و قانون‌گذار لیتوانی در قرون وسطی دستور ساخت این بنا را صادر کرد.

بعدها پسر او عملیات ساخت این بنا را ادامه داده و سرانجام نیز در همین قلعه، دار فانی را وداع گفت. در آن زمان این قلعه به عنوان اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده بود. از سوی دیگر  شهر تراکای نیز در آن برهه‌ی زمانی، به عنوان پایتخت کشور شناخته شده و به همین دلیل این قلعه از اهمیت استراتژیکی بالایی برخوردار بود. 

قلعه تراکای پس از این که پایتخت از تراکای به ویلنیوس تغییر یافت، تا حدودی اهمیت سیاسی اش را از دست داد. با این حال تا مدت زمانی طولانی به عنوان اقامتگاه مورد علاقه ی نجیب زادگان دوک نشینی بزرگ لیتوانی باقی ماند. در قرن 16 ام قلعه به زندان نجیب زادگان در جنگ تبدیل شد.

قسمت زیادی از قلعه تراکای در قرن 17 ام تخریب شد اما باقی مانده های آن توسط پارک ملی تراکای محافظت می شود.

معماری قلعه تراکای

قلعه جزیره تراکای به سبک گاثیک طراحی شده شامل یک قصر، یک سیاهچاله و اقامتگاه که توسط استادان معماری دوران قرون وسطی طراحی شده میباشد. این سازه ها با دیوار های بلند و محکم دفاعی که در سوی دیگر آن ها آب رودخانه ی گالو قرار دارد، محاصره می شوند.

پل چوبی 300 متری منتهی به قلعه، کانال 12 کیلومتری پیوند دهنده ی دو دریاچه، تالار ها و گالری های فوق العاده زیبا، حتی افرادی که به تاریخ علاقه مند نیستند را به وجد میآورند.

امروزه درهای این کاخ زیبا به روی عموم و گردشگران باز است.

- موزه قلعه تراکای

در داخل قلعه موزه‌ای بر پا است که نمایشی قدرتمند و باشکوه از قرون وسطی را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. این موزه از دو مجموعه ی اصلی تشکیل شده. در این مکان مجموعه ای از سکه ها و چندین مدل از انسان های قرون وسطایی و بسیاری اشیا و گنجینه های تاریخی دیگر نگهداری می شوند.

- برگزاری مراسم‌های ویژه

با برگزاری مراسم و رویدادهای مختلفی همچون اجرای کنسرت‌های موسیقی، این کاخ تماشایی نزد مردم اقبال بیشتری نیز یافته است. نبرد شوالیه‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که در این قلعه برگزار شده و هم از سوی مردم محلی و هم از طرف گردشگران و بازدید کنندگان خارجی مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. این شهر با برگزاری مراسم‌های تاریخی و تماشایی متنوع، در جلب هر چه بیشتر بازدید کنندگان به این منطقه، تأثیری بسزا داشته است.

- تفریحات آبی و رستوران‌های دریاچه

در دریاچه‌ای که این قلعه را احاطه کرده، انواع فعالیت‌های تفریحی آبی از جمله قایقرانی و تورهای تفریحی با کشتی برگزار می‌شود. همچنین رستوران‌های بسیاری در شهر تراکای، با ایجاد فضایی دنج و راحت، پذیرای میهمانان هستند، رستوران‌هایی که انواع خوراک‌های لذیذ تاتاری را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. 


قلعه تاریخی و باشکوه جزیره تراکای/تصاویر

قلعه تاریخی و باشکوه جزیره تراکای/تصاویر

قلعه تاریخی و باشکوه جزیره تراکای/تصاویر

قلعه تاریخی و باشکوه جزیره تراکای/تصاویر

قلعه تاریخی و باشکوه جزیره تراکای/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار